Železniční stavby 06
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Kolejové lože
Štěrk frakce 31,5/63
Propustné, nenamrzavé, kamenivo odolné proti mechanickému poškození
Šířka kolejového lože v úrovni ložné plochy pražce je 1700 mm (1750 mm)
Svahy 1:1,25
1 : 1
,25
1 : 1
,25
3,00
Xa
Xb
Xc
1,70
1,70
1,75
0,
10
p
min. 0.40
a
b
c
Upevnění kolejnic na pražci
Upevnění
Upevňovadla
Drobné kolejivo
Požadavky
Tuhost
Pružnost
Jednoduchost
Snadná udržovatelnost
Podle způsobu upevnění
Přímé
Nepřímé
Použití podkladnic
Podkladnicové
Bezpodkladnicové
Podle druhu svěrek
Tuhé
Pružné
Zpružněné
zdroj: www.szdc.cz
zdroj: www.szdc.cz
zdroj: předpis SŽDC S3
Upevnění kolejnic
zdroj: www.railian.com
zdroj: www.4-koridor.cz
zdroj: předpis SŽDC S3
Upevnění kolejnic
zdroj: www.railian.com
zdroj: www.vossloh.com
Širá trať a dopravny
Železniční trať se rozděluje na prostorové oddíly dopravnami.
Dopravny jsou místa na trati, určená pro řízení sledu vlaků. K dopravnám
patří:
železniční stanice,
výhybny,
hlásky,
hradla,
oddílová návěstidla autobloku,
v některých případech odbočky.
Prostorové oddíly, ohraničené z obou stran železničními stanicemi nebo
výhybnami, se nazývají mezistaničními oddíly.
Na širé trati mohou být kromě dopraven zastávky nebo stanoviště pro
obsluhu vleček, kolejových křižovatek a splítek, nákladišť a závor.
Širá trať a dopravny
Dopravny
Železniční stanice je dopravna s kolejovým rozvětvením, umožňující
předjíždění a křižování vlaků. V železniční stanici jsou zařízení, umožňující
přepravu cestujících a zboží. Některé stanice mají koleje pro třídění a
sestavování vlaků, koleje pro ošetřování a zbrojení hnacích vozidel, koleje
pro ošetření osobních vozů apod.
Výhybna je dopravna s kolejovým rozvětvením pro předjíždění a křižování
vlaků a pro jízdu po banalizované (obousměrně pojížděné) koleji.