Marketing - Test - Otázky z minulých let
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Zkouška ZM 21. 5. 2008
Vyjmenovat 5 úrovní marketingu (marketing jako filozofie) a vybrat 1 z nich a podrobněji popsat.
Výrobní, výrobková, Prodejní, Marketingová, Moderní sociálně marketingová koncepce
Marketingová: teorie vyrábět to,o co je zájem. Pochopit přání zákazníka a přizpůsobit tomu nabídku, zpětná vazba se zákazníkem
Co je to SWOT analýza, co je SLEPT analýza – popsat, význam
SWOT analýza vnitřního prostředí firmy, silné a slabé stránky, hrozby a příležitosti
SLEPTE makro prostředí,analýza vnějšího prostředí, konkurence – intenzita, bariéry vstupu, odběratelé,dodavatelé, substituty atp.
Co je segmentace trhu, požadavky které musí segment splňovat, uvést minimálně 3 hlediska spotřebitelského trhu.
Heterogení trh rozdělujeme na menší – homogenní. Proto se pracuje s odlišným mark. mixem pro každý segment.
Musí splňovat: měřitelnost,velikost,homogenost a rozdílnost, akceschopnost a dosažitelnost mark. prostředky
Hlediska: Geografické, Demografické, Sociálně –ekonomické, kupní chování, motivy koupě….
Marketingový mix, marketingová komunikace – popsat, význam, nástroje a vzájemný vztah
Hodnocení na základě mnoha různých postupů a analýz. Je využíván podnikem, aby aby dosáhl marketingových cílů.
4P (5P), produkt ,cena,místo distribuce,market.komunikace, (lidé)
Základní 3 typy loga + uvést příklady
Popisné tvary – Fruta – jablíčko ve znaku
sugestivní tvary – Ford – modrý ovál
abstraktní tvary -
Vyjmenovat alespoň 5 nových trendů v marketingu a u dvou uvést, co znamenají
Ambush marketing – Parazitování na konkurenci, nebo nějaké velké akci – LIDL MS Hokej
Guirilla marketing – netradičníformy propagace s minimálnícenou a velkým efektem,umisťováníreklamy na tělo atp.
Virální marketing – Sociální sítě,sdílení mezi uživateli, reklama musí být vtipná, nebo zvláští aby ji distribuovaly přímo zákazníci pomocí blogů, sociálníchsíťí apod.
Outsourcing – například IT neprovádí firemníajťák, ale specializovaná firma, to stejné úklid,účetnictví, správa budovy atp.
Sociální a sportovní marketing
Co je důležité pro udržení zákazníků, co byste dělali ve vlastním podniku pro udržení zákazníků?
Zjišťovat spokojenost, držet krok s konkurencí, nastavení ceny, doprovodné služby….
ZM 15.5.2007
Co to je cílený marketing a jeho dvě formy
Typ diferencovaného marketingu. Podnik sivybírá jen několik segmentů,prokaždý segment zvlášť je vytvářena cílená nabídka. Firma se snaží najít dílčí mezery na různých trzích a sem zacílit svou nabídku. Dvě formy: Diferencovaný a koncentrovaný
Faktory bránící vstupu nového výrobku na trh
Vysoké náklady na vstup, vlastnosti určitých zrojů, licence, zavedení značky atd.
Obsah hmatatelné složky (přednáška Spokojenost)
Spolu s nehmatatelnou složkou slouží k uspokojení zákazníků. Je to část produktů,kteráje reálná a můžeme si ji ošahat (?)