Marketing - Test - Otázky z minulých let
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
K čemu slouží distribuce a volba distribučních cest.
Volba distribučníchcest závisí na produktu, trhu,distributorech, konkurenci a distribuční strategii. Výhody X nevýhody vlastní distribuční sítě.
Co to je vztahový marketing a hladní rozdíly od transakčního
Neboli CRM mark. Řízení vztahů se zákazníky. Snaží se co nejlépe poznat zákazníka a podle toho přizpůsobit své produkty. Snaží se o zákazníkovi získat co nejvíce informací, formou různých registrací zákazníka, dotazníků, nebo speciálních agend,které si firma o zákazníkoovi vede. Snaží se se zákazníkem vybudovat pevný a trvalý vztah a zajistit si jeho trvalou přízeň. Transakční se soustředí na mnohem kratší období a snaží se produkt jen prodat „a tímto hasne..“
Hlavní funkce obalu. Jmenujte 2 Vaše oblíbené obaly
Chrání produkt před vnějšímy vlivy. Naznačuje o jaký produkt se jedná. Usnadnění dopravy a skladování. Marketingový nástroj – obal může být sexy a sám o sobě lákat ke koupi. Použití barev (bioproduktry, exkluzivní zboží atp.)
Když jsme ředitelé firmy nebo marketingu (nevím), máme neomezené finanční prostředky, jak zavedeme konkrétní vybraný výrobek na trh a jakou zvolíme propagaci.
- cenová strategie při zavádění nových výrobků
Tvorbu cen můžeme určit výši nákladů, na základě poptávky zákazníků a na základě konkurenčních cen. Tvoříme dle ceny podobných produktů na trhu. Můžeme nastavit buď vysoce výnosné ceny, nebo průnikové ceny.
- proč si lidé nestěžují a ledovec stížností
Nespokojených zákazníků je asi 25%, ale aktivně si stěžuje jen 5%.ledovec stížností ukazuje rozdíl mezi stížnostmi o kterých je podnik informován a které zůstanou zákazníky nevysloveny. Zákazíci si nestěžují, protože mají pocit, že: je to ztráta času, stížnosti nebudou vyslišeny – nepomůže jim to, obtěžují,neví kam a na koho sistěžovat,je jednodušší přejít ke onkurenci,než si zabývat stížností
jaké jsou 4 stupně hierarchie značky a příklad
Zásadním klíčem k vytvoření hodnoty značky je správná brandová strategie.. Ta určuje dva nástroje: matice značka-produkt a hiearchie značky. Dalším důležitým
Hierarchie značky odkrývá strukturu brandové strategie tak, že řadí značky spravované firmou v souvislosti jejich nadřazeností a podřazeností.
Problémem brandové strategie je určit ideální matici a hierarchii tak, aby byla hodnota
značky maximalizována.
Jaké praktiky firmy používají, aby si udrželi zákazníky
klíčem k udržení je CRM marketing, zákazník musí být spokojený aby byl loajální a dlouhodobý. Viz podobná otázka.
ovlivňující faktory při rozhodování o koupi - domácnost
Kulturní faktory,společenská vrstva, sociální vrstva, osobní faktory (cyklus rodiny)Psychologické faktory, motivace ke koupi, kupnísíla…. Můžeme rozdělit na faktory vnější a vnitřní- vlivy.