Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing - Test - Otázky z minulých let

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (51.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  1. - 4 distribuční cesty na spotřebitelském trhu

Výrobce – zákazník, Výrobce-maloobchod-zákazník, Výrobce-velkoobchod-maloobchod-zákazník, Výrobce-agent-velkoobchod-maloobchod-zákazník

  1. Co je tržně nediferencovaný marketing(na jakém trhu působí) a jaké jsou jeho 2 formy?

Firma nerozlišuje mezi zákazníky, firma oslovuje všechny (brokolicový přístup).Působí na jeden trh pomocí jediného mark. mixu. Dvě varianty: Hromadný (masový) –jeden vvýrobk nabízen jedním způsobem a výrobkově diferencovaný mrk – firma vyrábí více výrobků, které se mohou lišit kvalitou, designem,…, ale jsou nabízeny jedním způsobem (stejným mrk mixem)

  1. Charakterizuj komunikační mix, uveď 5 jeho složek.

Komunikační mix, typ trhu produktů, strategie tlaku, stádium zákazníka připraveného ke koupi, etapa žvotního cyklu produktu, postavení produktu na trhu

  1. Význam silného image značky firmy a uveď 1 příklad značky.

Předpoklad pro dobrou pověst a předpoklad velkého potenciálu. Firma se většinou nemusí toliksnažit prosazovat svoje dobré jméno, protože je v podvědomí lidí. Coca-Cola, Ferrari, Pilsnerurquel atp. Prvky: Reklama,PR,Podpora prodeje, přímý marketing ,osobní prodej

  1. Napište požadavky, které musí splňovat segment a příklad segmentu.

Musí splňovat: měřitelnost, velikost, homogenost a rozdílnost, akceschopnost a dosažitelnost mark. prostředky. Příklad specifického segmentu je například ložisko hřídele na vodní turbíně.

  1. Jak je důležité mít spokojené zákazníky a jak lze zlepšit jejich spokojenost?

Snažíme s dosahovat co největší míry spokojenosti zákazníků. Na druhoustranu nemůžeme uspokojit všechny potřeby všech zákazníků a trh je třeba segmentovat. Spokiojený zákazník je: Cenově méně citlivý, sklony k opakovaným nákupům, šíří pozitivní zkušenosti, poskytují nové náměty na zlepšení, nevyžadujíi tolik informací a propagace a tak šetří firmě peníze.

  1. Jaký význam má stanovení ceny pro firmu a uveď 3 metody stanovení ceny.

– viz cenová strategie při zavádění nových výrobků

  1. Představ si, že jsi ředitel společnosti a chceš na trh zavést nový výrobek (vymysli si jaký to bude). Jaký bude postup při zavedení tohoto výrobku na trh a jakou použiješ propagaci. Máš neomezené množství finančních prostředků.

Témata, do kterých materiál patří