Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing - Zápočet

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (6.17 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Virální marketing

Virální marketing je reklamní metoda, založená na povzbuzování zákazníků k dalšímu šíření reklamního sdělení. Proto, aby mohl fungovat je dobré vymyslet nějaké úderné, zajímavé a často úsměvné sdělení. Reklamní sdělení se pak šíří mezi kamarády, které toto zaujalo. Tento způsob je relativně dobrým pro obejítí spamových filtrů. Díky tomu se dostane „bezpečně“ k dalšímu možnému zákazníkovi. Takovéto reklamy se šíří i pomocí různých internetových serverů. Značnou výhodou VM jsou nízké náklady a velká důvěryhodnost šiřitelů pro příjemce.

Guerilla marketing je provokativní, kontroverzní a agresivní reklama, při níž se nepoužívají klasické reklamní kanály nebo se použijí nestandardním způsobem. Lidé jsou reklamou přesyceni a klasické reklamě se úspěšně vyhýbají. Jen to, co člověk nečeká, ho dokáže zaujmout a vytrhnout z letargie. Pokud je guerilla marketing dobře promyšlen a dostatečně výrazný, je šance, že si o kampani lidé navzájem řeknou, a reklama se tak bude zdarma šířit samovolně dál. V ideálním případě se o ni budou zajímat i média. Guerilla marketing je nejlépe využít vždy, když chceme bojovat s konkurencí, která má výraznou početní a nebo materiálovou převahu a nemůžeme se s ní utkat na otevřeném hřišti, neboť bychom jasně prohráli.

Nejlepší taktika GM pak je :

1. Udeřit na nečekaném místě

2. Zaměřit se na přesně vytipované cíle

3. Ihned se stáhnout zpět

Výhodou guerilla marketingu jsou i relativně nízké náklady. Při nahrání či nafocení možnost

využití virálního marketingu.

POP (Point Of Purchase / Sale) je mezinárodní zkratka, která v překladu znamená reklamní materiály v místě prodeje.

Hlavním úkolem POS/POP materiálů je ovlivnění spotřebitele v místě prodeje, kde dochází k nákupnímu rozhodování . Slouží k upoutání pozornosti spotřebitelů a k odlišení způsobu vystavení zboží od zboží konkurenčního s cílem ovlivnit rozhodování spotřebitele právě v místě jeho nákupu.

Příklady POS materiálů: stojany, brožury, plakáty, paletová vystavení, apod. V současné době se pro in-store komunikaci (komunikace v místě prodeje) používají také LCD.

Product placement můžeme definovat jako záměrné a placené umístění značkového výrobku do audiovizuálního díla za účelem jeho propagace. Jeho atributem je reklamní efekt na dané cílové skupině za využití kontextu nebo známých osobností. Kvalitní product placement zasazuje výrobek právě do

pozitivního kontextu a např. ukazuje, že jejich užívání je běžnou součástí života hrdiny filmu.

Product placement spočívá v zásadě v tom, že výrobky nebo služby partnera jsou zakomponovány do filmového děje. Product placement je tedy odborné označení reklamní aktivity, kdy se určitý výrobek nebo

značka viditelně umístí do děje, a to buď ještě před jeho natočením (do scénáře), nebo v postprodukci tak, aby bylo na první pohled jasné, o který konkrétní produkt či značku jde. Divák je potom touto reklamou zasažen přímo a v podstatě ji nemůže nevnímat.

Témata, do kterých materiál patří