Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Marketing - Zápočet

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (6.17 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Dále Rada pro reklamu vykonává následující činnosti:

vydává Kodex reklamy

prostřednictvím arbitrážní komise prosazuje dodržování Kodexu

vykonává osvětovou a vzdělávací činnost

vydává stanoviska COPY ADVICE

vydává odborná stanoviska pro Krajské živnostenské úřady

v otázkách etiky reklamy spolupracuje se státními orgány, soudy, sdruženími a dalšími institucemi v České republice i v zahraničí

hájí zájmy reklamního průmyslu a podílí se na tvorbě legislativy zasahující do oblasti reklamy a marketingové komunikace

Na oddělení PR (public relations, vztahy s veřejností) leží komunikace dvojím směrem.

Hlavním úkolem bývá komunikace s vnějším světem, tedy s médii, konkurencí a zákazníky, dodavateli, sponzorovanými subjekty, ... Ale nelze zapomínat ani na vnitřní komunikaci, kde jde o posilování loajality všech zaměstnanců tak, aby o společnosti mluvili výhradně pozitivně (či aby pozitiva byla zásadní a negativa pouze okrajová, podružná), aby se byli schopni ztotožnit s vizí a zájmy společnosti.

Možné nástroje PR:

Publications: tedy výroční zprávy, podnikový časopis, časopis pro významné zákazníky, publikace k výročí společnosti nebo k jiné důležité události.

Events: akce, ať už veřejné nebo vnitrofiremní. Jedná se o sponzorství kulturních, sportovních nebo charitativních aktivit, představení nového produktu, udělování odměn zaměstnancům, apod.

News: materiály pro novináře a podklady pro tiskové konference, které zahrnují základní informace o podniku, o produktech, základní informace o vysokém managementu nebo o nově příchozích či právě odcházejících zaměstnancích.

Community Involvement Activities: angažovanost v lokální komunitě, která se projevuje investicemi do sektoru veřejných služeb dané obce (školství, sportoviště, kultura, charita, ekologie), ve snaze o začlenění do běhu komunity a porozumění jejím potřebám, uvědomění si způsobu, jakým postavení nové továrny nebo zvýšení výroby zasáhne jak do krajinného rázu, tak i vnitřního fungování společnosti.

Identity media, tedy využití korporátní identity v celkové komunikaci, od jednotného fontu v e-mailech, přes hlavičku dopisního papíru a vzhled obálek až po podnikovou uniformu. Šíře záběru odvisí od vize společnosti.

Lobbying activity: lobbování za cíle společnosti, krizové PR, regulační opatření, apod.

Social Responsibily Activities: společenská odpovědnost firmy, která sahá od ekologické výroby po budování dobrého jména aktivitami v sociální oblasti.

Jiným způsobem, jak vymezit oblasti působení PR, je lokální působení, které zahrnuje jak fyzické okolí podniku, tak i působení v daném segmentu trhu a vliv na jednotlivé zaměstnance a zákazníky; a globální působení, které zahrnuje vliv na celý republikový a nadnárodní trh, vliv na společnost a vládní instituce.

Témata, do kterých materiál patří