Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




REOP - Zápisky ze cvik 2

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (128.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

CV2

e-Commerce obecně

Elektronický obchod je novým způsobem obchodování. Pojmem e-Commerce rozumíme výměnu hodnot - peněz, zboží, služeb a informací- v elektronické formě.

V souvislosti s e-Commerce se hovoří o tzv. e-Ekonomice. Touto ekonomikou se obecně rozumí prostředí, ve kterém probíhá elektronický obchod.

e-Ekonomika

Vznik této "nové ekonomiky" byl podmíněn prudkým rozvojem informačních technologií (zejména počítačové techniky) a komunikací (Internet). E-ekonomika se oproti "staré ekonomice" liší v několika základních bodech a pohrává si s některými základními makroekonomickými předpoklady a vžitými představami.

snadný a relativně levný přístup k informacím - možnost snadného srovnávání a hledání nejvýhodnější nabídky;

na rozdíl od klasických industriálních podniků mohou podniky v nové ekonomice dosáhnout celosvětové působnosti a věhlasu během několika málo let;

nezávislost na místě sídla firmy- podniky nové ekonomiky mohou využívat potenciálu celé sítě a nabízet své produkty všem uživatelům po celém světě.

Základní členění elektronického obchodu

Elektronický obchod se na základní úrovni člení na tyto kategorie:

B2C (Business- to-Customer) - prodej zboží koncovému zákazníkovi prostřednictvím Internetu nebo jiných technologií (bez fyzického kontaktu zákazníka s obchodníkem).

Umožňuje prodej zboží, ale také nabídku běžných služeb nebo služeb čistě internetových. Tato forma internetového obchodu je u nás zatím nejobvyklejší . Rozmachu tohoto typu obchodů napomáhají společnosti provozující a nabízející servery, které umožňují snadné vybudování elektronického obchodu.

C2C (Customer-to-Customer) - jedná se u burzy, výměny, aukce, kde Internet je prostředníkem mezi nabízejícím a poptávajícím. Servery poskytující služby plní bezplatně roli koncentrátora nabídek, moderují obchodní případy, poskytují obchodním stranám prostor v daném obchodním systému.

B2B (Business-to-Business) - znamená obchodování mezi firmami. Zkratka je spojována zejména s využitím Internetu pro zjednodušení komunikace v obchodním řetězci. U obchodování B2B se zpravidla jedná o dlouhodobější obchodní vztah, který je mnohdy smluvně podchycen. Nejedná se tedy o klasické nakupování, ale o uzavírání kontraktů mezi podniky.

C2B (Customer-to-Business) - touto vazbou je označována skupina obchodů využívající spotřebitelů a jejich služeb (produktů), které prodávají podnikateli a ten je ujednocuje za účelem dalšího obchodování.

B2E- dva základní výklady -(Business-to-Employee), nebo (Business-to Everyone). První výklad znamená automatizaci vnitrofiremních procesů do té míry, že vznikne firemní portál, obsahující veškeré potřebné informace pro zaměstnance.

Druhý výklad se dá přeložit jako inteligentní softwarová aplikace, která slouží obchodním společnostem jako nástroj pro řízení e-trhů. B2E řešení pomáhá managementu využívat možností e-procurementu ve prospěch společnosti, tj. zdokonalovat činnosti související s logistikou až na úroveň, která se nazývá strategické zásobování. Umožňuje lépe pochopit zákonitosti dodavatelského řetězce, zhodnotit a vybrat nejlepšího dodavatele a dohodnout s ním co nejvýhodnější kontrakt. Na rozdíl od B2B se nezaměřuje pouze na mezipodnikovou komunikaci a obchodování, ale na komunikaci a obchodování, ale na komunikaci a obchodování "se všemi".

Témata, do kterých materiál patří