REOP - Zápisky ze cvik 2
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
ORANGE i Zoner poskytují srovnatelné služby. Propojení s účetními programy lépe umožňuje Zoner. Na druhou stranu ORANGE zahrnuje silnější nástroje pro marketing a taky modernější služby na portálech (např. Google analytic či Seznam zboží).
Zadání:
1.Do tabulky porovnejte další dva provozovatele el.obchodů a vyberte jeden z nich, který by jste využili pro Vaši firmu a proč.Za Dů si vyzkoušejte zoner!!!na dalším cvičení budete popisovat……
2 .
A,Výhody a nevýhody EO z pohledu zákazníka a z pohledu obchodníka- zpracujte
B,Popište praktický příklad B2…………
3.Diskutujte všechny obvyklé komponenty marketingového cyklu ohledně vašeho e- shopu:
Zákazník: Dokážeme definovat cílovou skupinu a známe zákaznické požadavky?
Povědomí a reklama: Jak zákazníci náš e-shop najdou? Co udělat pro to, aby se do něj ještě vrátili?
Merchandising: Které produkty budeme nabízet a jakým způsobem je představíme?
služby a produkty vysoké úrovně, ceny, kvality, představení bude podrobné
Služby: Jak budeme reagovat na otázky zákazníků, jak jim pomůžeme řešit jejich problém?
Promo: Jakým způsobem přimějeme návštěvníka, aby skutečně přidal vybrané zboží do košíku?
Průběh transakcí: Jak vystavíme fakturu, objednáme dopravu nebo odvedeme DPH?
Objednávky: Kdo zajistí zásobování?
Poprodejní služby: Kdo bude pečovat o zákazníky? Kdo připraví odpovědi na časté otázky?
Marketingové analýzy: Jaké informace o prodeji, nakupujících a marketingových aktivitách budeme potřebovat? Na základě jakých dat budeme činit operativní rozhodnutí?
Značka: Jak budeme se zákazníky komunikovat? V čem bude vaše podnikání jedinečné a nabídne něco navíc oproti konkurenci?
Co by měl soupis požadavků obsahovat?
Na tomto místě zmiňuji pár nápadů, dále uvedené (a samozřejmě i další) oblasti požadavků by měly být součástí týmového brainstormingu. Váš plán by měl být mnohem detailnější a propracovanější. Nešetřete nápady ani papírem.
Zobrazení: Popište co nejpřesněji, jak si představujete, že budou v e-shopu produkty zobrazeny. Chcete třeba vědět, z jakého operačního systému s vámi komunikují, abyste je mohli překvapit konkrétní nabídkou těch typů, které mohou využít? Pokud také chcete mít možnost aktualizovat výrobkové katalogy on-line, nezapomeňte to zmínit.
Objednávky a jejich vyřízení: Systém musí umožnit nákup několika různých položek najednou. Měl by akceptovat platby kartou, kalkulovat podle ceníků DPH, poštovné, balné. Upozorňuje na objednávky, které nejsou do určité doby označeny jako vyřízené.
Jak získat pozornost zákazníků: Bannery a další on-line reklama? Rozesílka e-mailů? Budeme tyto akce vyhodnocovat a měřit jejich účinnost?
Zákaznické služby: Odpovězte si na otázky: "Jak zvládneme logistiku? Kdo zboží zabalí a pošle? Je lepší pošta, kurýr nebo vlastní doprava? Zvládneme expresní doručení zásilek?"
Software a hosting: Využijeme externích služeb? Musí být server 24/7 monitorován? Máme přehled o dostupných aplikacích a službách, jejich cenách?