REOP - Zápisky ze cvik 2
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
V konečném důsledku se oba výklady do jisté míry kryjí.
Původce
informace
AdresátObchodník
B= Business
Spotřebitel
C= Customer
Státní instituce
A= Administration
(G= Government)
Obchodník
B= Business
B2B
nákupní systémy velkých podniků (dříve EDI)
B2C
prodej knih, CD, elektroniky, potravin
B2A (B2G)
nabídka služeb a zboží, komunikace se státní správou přes Internet
Bank2C
bankovní služby
Spotřebitel
C= Customer
C2B
sledování nabídek za účelem snížení ceny
C2C
aukční systém pro prodej použitého zboží("bazar")
C2A (C2G)
podávání daňových přiznání, volby, sčítání lidu
Státní instituce
A= Administration
(G= Government)
A2B (G2B)
zadávání veřejných zakázek, vypisování grantových projektů
A2C
poskytování informací o veřejné správě
A2A (G2G)
koordinace činnosti orgánů veřejné moci, mezinárodní koordinace
Tabulka č. 1 Přehled přehled základního členění elektronického obchodu
Inshop3 od firmy Zoner je jedním z nejpoužívanějších komerčních řešení pro budování a provoz internetových obchodů v ČR. Systém disponuje rozsáhlou nabídkou pokročilých prodejních a marketingových funkcí a současně širokou škálou možností nastavení podle požadavků obchodníka. Inshop3 poskytuje unikátní design na základě uživatelských šablon. Ovládání probíhá prostřednictvím aplikace Zoner inShop Designer, které poskytuje velice intuitivní ovládání.
Základní vlastnosti:
základní operace jakou jsou vybudování vzhledu, modifikace katalogu zboží či objednávek probíhá bez nutnosti připojení k internetu
marketingová podpora – 6 druhů slev, žebříčky prodejnosti, diskuze ke zboží, ankety, oznámení o slevách a novinkách e-mailem
nepřetržitý dohled nad serverem prodejny a hotline 24 hodin denně
inShop3 poskytuje neomezený prostor pro databáze prodejen a neeliminuje počet položek
OrangePro je jedním z hlavních tvůrců elektronických obchodních systémů. Nabízené systémy obsahují nejnovější internetové technologie a standardy.
Základní vlastnosti:
přehledný, jednoduchý a moderní styl s originálními grafickými prvky
správa e-shopu probíhá přes přehledné webové rozhraní
jazykové mutace
optimalizace pro vyhledávače
marketing – statistiky, ankety, nejprodávanější produkty, diskuze, vložení banneru a flash
zboží – vodoznak, historie ceny, recenze, rozšířené hledání, novinky, akce
Na výběr máme z několika produktu. Známe jejich přednosti i nevýhody a je tedy nutné aplikovat požadavky směřující k vylepšení marketingové strategie firmy. V tomto případě jsou nabízená řešení velmi podobná a kvalitní. Pro snazší výběr jsem uvedla všechny priority do jedné tabulky.
Tab. 1. Tabulka porovnání vlastností řešení komerčních e-shopu
Zoner Inshop používá pro správu speciální program, který se musí nainstalovat na lokální počítač. Systém poskytuje kompletní off-line správu dat a následující nahrání souborů na server Inshopu, kde e-shop funguje. Prostředí je velice intuitivní. ORANGE e-shop si vybrala odlišný způsob pro řízení elektronického obchodu, a to přes jednoduché webové rozhraní. Je nutné být připojen k Internetu. Velkým rozdílem a zároveň výhodou na straně ORANGE je přechod z pronájmu do vlastnictví zdarma. Zoner Inshop umožňuje jenom pronájem. Důležitým ukazatelem je také nižší cena za pronájem ORANGE e-shop.