Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Mikroekonomie 2 PMIKP - Podklady ke zkoušce

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (108.94 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Dokonalá konkurence- nastane tehdy, jestliže žádný výrobce nemůže ovlivnit ctržní cenu. Při dokonalé konkurenci 
existuje mnoho malých firem, všechny vyrábějí stejný produkt a každá z nich je příliš malá na to, 
aby ovlivnila tržní cenu.
Podmínky: firma neovlivňuje cenu, nulové náklady na změnu dodavatele, absolutní informovanost 
kupujícího, velké množství firem, stejný produkt

firmy prodávají standardizované výrobky (výrobky jsou dokonalými substituty výrobků 
prodávaných jakoukoliv jinou firmou)

výrobní faktory jsoiu v dlouhodobém období dokonale mobilní

firmy a spotřebitelé mají dokonalé informace

Izokvanta – kombinace výrobních faktorů jejichž pomocí je možno vyrobit stejný objem produkce.
musí platit mezní míra technické substituce  . poměr, v němž je možno vzájemně nahrazovat práci 
kapitálem, aniž by se změnil objem vyráběné produkce.
Izokosta – linie stejných celkových nákladů (jako rozpočtová linie)

Izokvanta

Izokosta

Nákladové optimum firmy – kde se dotýká izokvanta s izokostou

Teorie herAnalyzuje způsob, kterým dvě nebo více entit, které se vzájemně ovlivňují ve struktuře (jako je 
např. Trh), volí akce nebo strategie, které souběžně ovlivňují účastníka.
Primárními předpoklady teorie her se tak stávají individualismus, racionalita a vzájemná závislost 
aktérů.
obecné p

 ř edpoklady teorie her.

1. Hráči jsou racionální.
2. Všichni účastníci hry znají pravidla a ta se v průběhu jedné hry nemění.
3. Hráči mají přehled o hodnotách ve hře a znají výši zisků a ztrát

MonopolTržní situace, kdy na trh daného produktu dodává jedna firma. To však neznamená, že není 
vystaven konkrenci. Je vystaven konkurenci substitutů daného statku. Čím vzdálenější jsou tyto 
substituty, tím větší je tržní síla monopolu.

Oligopol–

několik firem v odvětví, diferencovaný produkt, bariéry vstupu na trh, každá firma je natolik 
silná, že může stanovit cenu vyžší než mezní náklady

Témata, do kterých materiál patří