Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Mikroekonomie 2 PMIKP - Podklady ke zkoušce

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (108.94 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

růst a expanze firmy (nejkomplexnější cíl protože růst firmy je jak cestou k zajištění zisku, tak i 
cestou k zabezpečení jistotym autonomie a dlohodobého přežití)

Rozhodování o spotřeby prostředků na nákup kapitálu a dalších výrobních faktorů

Za základ pro rozhodnutí platí princip vnitřní výnosové procento = reálné úrok míry

Monopol – cenová diskriminace 1.stupněCílem cenové diskriminace je získání přebytku spotřebitele a jeho přeměna v dodatečný zisk.
Cen.diskriminace 1.stupně = největší možná segmentace trhu

monopol stanový každému spotřebiteli maximální cenu, kterou je spotřebitel ochoten zaplatit za 
každou koupenou jednotku

Zlaté pravidlo maximalizace ziskuAby firma maximalizovala zisk, měla by volit takový výstup, aby se při jeho výrobě mezní příjmy 
rovnaly mezním nákladům.

Nabídková křivka v monopoluNabídková křivka neexistuje, protože monopolní firma není příjemcem ceny, tzn. Že se cena a 
mezní příjem při posouvání tržní poptávkové křivky neshodují.
Firma se nejspíše řídí pravidelm nabídky čili vyrovnává mezní příjem a mezní náklady.

Optimum monopolu maximalizujícího zisk

Úroková míra plní dvě významné funkce:1) vede domácnosti k tomu, aby obětovaly současnou spotřebu a zvyšovaly zásobu kapitálu
2) podněcuje firmy k vyhledávání co nejefektivnějších investičních příležitostí. Netrpělivost těch, 
kteří vytvářejí úspory, a technologické podmínky výroby působí na vytváření rovnovážné úrokové 
míry. 

SUBVENCE K CENĚDruhým druhem zásahu státu do cenového systému je subvencování ceny. Stát doplácí výrobcům k 
ceně určitou částku = subvenci. Subvence je záporná spotřební daň – na úkor daňových poplatníků 
zvyšuje cenu výrobci a snižuje cenu spotřebiteli a také zvyšuje vyráběné a spotřebovávané množství 
výrobků či služeb.
Přestože stát vyplácí subvenci pouze výrobcům, ve skutečnosti dotuje jak výrobce, tak i 
spotřebitele. Spotřebitel totiž nakupuje za nižší cenu. 

Témata, do kterých materiál patří