ZK
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
Co je důležité pro udržení zákazníků, co byste dělali ve vlastním podniku pro udržení zákazníků?
Zjišťovat spokojenost, držet krok s konkurencí, nastavení ceny, doprovodné služby…. zákazník musí být spokojený aby byl loajální a dlouhodobý
9) Faktory bránící vstupu nového výrobku na trh
Vysoké náklady na vstup, vlastnosti určitých zrojů, licence, zavedení značky atd.
10) Obsah hmatatelné složky (přednáška Spokojenost)
Spolu s nehmatatelnou složkou slouží k uspokojení zákazníků. Je to část produktů,která je reálná a můžeme si ji ošahat (?)
13) Hlavní funkce obalu. Jmenujte 2 Vaše oblíbené obaly
Chrání produkt před vnějšímy vlivy. Naznačuje o jaký produkt se jedná. Usnadnění dopravy a skladování. Marketingový nástroj – obal může být sexy a sám o sobě lákat ke koupi. Použití barev (bioproduktry, exkluzivní zboží atp.)
15) Cenová strategie při zavádění nových výrobků
Tvorbu cen můžeme určit výši nákladů, na základě poptávky zákazníků a na základě konkurenčních cen. Tvoříme dle ceny podobných produktů na trhu. Můžeme nastavit buď vysoce výnosné ceny, nebo průnikové ceny.
16) Proč si lidé nestěžují a ledovec stížností
Nespokojených zákazníků je asi 25%, ale aktivně si stěžuje jen 5%.ledovec stížností ukazuje rozdíl mezi stížnostmi o kterých je podnik informován a které zůstanou zákazníky nevysloveny. Zákazíci si nestěžují, protože mají pocit, že: je to ztráta času, stížnosti nebudou vyslyšeny – nepomůže jim to, obtěžují, neví kam a na koho si stěžovat ,je jednodušší přejít ke onkurenci,než si zabývat stížností
19) Ovlivňující faktory při rozhodování o koupi - domácnost
Kulturní faktory ,společenská vrstva, sociální vrstva, osobní faktory (cyklus rodiny)Psychologické faktory, motivace ke koupi, kupní síla…. Můžeme rozdělit na faktory vnější a vnitřní- vlivy.
21) Co je tržně nediferencovaný marketing(na jakém trhu působí) a jaké jsou jeho 2 formy?
Firma nerozlišuje mezi zákazníky, firma oslovuje všechny (brokovnicový přístup).Působí na jeden trh pomocí jediného mark. mixu. Dvě varianty: Hromadný (masový) –jeden vvýrobk nabízen jedním způsobem a výrobkově diferencovaný mrk – firma vyrábí více výrobků, které se mohou lišit kvalitou, designem,…, ale jsou nabízeny jedním způsobem (stejným mrk mixem)
22) Význam silného image značky firmy a uveď 1 příklad značky.
Předpoklad pro dobrou pověst a předpoklad velkého potenciálu. Firma se většinou nemusí toliksnažit prosazovat svoje dobré jméno, protože je v podvědomí lidí. Coca-Cola, Ferrari, Pilsnerurquel atp. Prvky: Reklama,PR,Podpora prodeje, přímý marketing ,osobní prodej
24) Napište požadavky, které musí splňovat segment a příklad segmentu.
Musí splňovat: měřitelnost, velikost, homogenost a rozdílnost, akceschopnost a dostupnost. Příklad specifického segmentu je například výrobce ložiska hřídele na vodní turbíně.