Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




ZK

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (122 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- Psychologické (osobnost, životní styl)

- Motivy koupě (hledaný prospěch nebo požadovaný užitek)

- Kupní chování (stupeň užití, úroveň věrnosti značce)

- Citlivost na marketingové nástroje (na cenu, reklamu, služby)

14.Marketingový mix, marketingová komunikace – popsat, význam, nástroje a vzájemný vztah

MARKETINGOVÝ MIX

1. PRODUKT (jádrem obchodní činnosti)

2. CENA 3. DISTRIBUCE

4. MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE (PROPAGACE)

= veškerá komunikace s trhem, cílem vyvolat a udržet zájem zákazníků

Nástroje komunikačního mixu:

A) reklama

- placená forma prezentace firmy - cíle reklamy – stimulování prodeje, zvyšování věrnosti značce, vytváření image

B) PR (Public Relations)

- působení na veřejnost s cílem vytvářet a udržovat pozitivní vztahy veřejnosti k podniku (ovlivňování veřejného mínění).

C) podpora prodeje

- stimulace prodeje - dočasné nebo dlouhodobé snížení ceny, výprodeje, vzorky zdarma, dárky, soutěže, ochutnávky…

D) přímý marketing

- personifikovaný direkt mail, aktivní telemarketing, odpovědní zásilky, teleshoping, neadresný e-mail

E) osobní prodej

15. Základní 3 typy loga + uvést příklady

Základní typy (tvary) loga

Popisné tvary – ihned rozpoznatelné (např. geometrické tvary) – fruta – jablíčko ve znaku

Sugestivní tvary – jejich symbolika obtížněji určitelná – ford – modrý ovál

Abstraktní tvary – žádný obecně známý význam, nedefinovatelné tvary – logo nike

17. cenová strategie při zavádění nových výrobků

Cenové strategie při zavádění nových výrobků

- vysoce výnosné – stanoveny vysoko (možné v případě úplných novinek)

- průnikové – nižší ceny, které umožní dosáhnout podílu na trhu (pouze v případě silné finanční pozice podniku)

19. jaké jsou 4 stupně hierarchie značky a příklad

Čtyři hierarchické stupně značky (Brand)

  1. firemní značka

  2. značka konkrétní řady nabídky

  3. značka produktu

  4. označení konkrétního typu

21. K čemu slouží distribuce a volba distribučních cest

DISTRIBUCE

- slouží k tomu, aby se produkt dostal od výrobce k zákazníkovi (zahrnuje přepravu, skladování, pojištění, úvěrování…)

- intenzita distribuční sítě – intenzivní hromadná, selektivní výběrová, exkluzivní výhradní

Distribuční cesty na spotřebních trzích

  1. výrobce – zákazník (přímý prodej a marketing)

  2. výrobce – maloobchod – zákazník

  3. výrobce – velkoobchod – maloobchod – zákazník

  4. výrobce – agent – velkoobchod – maloobchod – zákazník

22.Faktory bránící vstupu nového výrobku na trh

Faktory bránící úspěšnosti nových výrobků

- V oblasti orientace řídících pracovníků:

- orientace na krátkodobé cíle a rychlou návratnost vynaložených prostředků

- nízká pozornost problémům, spojeným se zaváděním nových výrobků na trh

- V oblasti řídících postupů:

- nekvalitně provedený výzkum trhu

Témata, do kterých materiál patří