ZK
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
27) Představ si, že jsi ředitel společnosti a chceš na trh zavést nový výrobek (vymysli si jaký to bude). Jaký bude postup při zavedení tohoto výrobku na trh a jakou použiješ propagaci. Máš neomezené množství finančních prostředků.
1.co je trzne nediferencovany marketing + jeho dve formy
- Masový marketing - masová distribuce a propagace
- v případě velkého a nenasyceného trhu
- produkt vyráběn v hromadných sériích
- Výrobkově diferencovaný marketing
- Několik variant produktů nabízených celému trhu
- Rozhodnutí, zda nějaká varianta silněji osloví určitou skupinu zákazníků se přenáší na zákazníky
2.charakterizuj komunikacni mix a jeho 5 prvku
komunikační mix= veškerá komunikace s trhem, cílem vyvolat a udržet zájem zákazníků
Nástroje komunikačního mixu:
A) reklama
- placená forma prezentace firmy - cíle reklamy – stimulování prodeje, zvyšování věrnosti značce, vytváření image
B) PR (Public Relations)
- působení na veřejnost s cílem vytvářet a udržovat pozitivní vztahy veřejnosti k podniku (ovlivňování veřejného mínění).
C) podpora prodeje
- stimulace prodeje (dočasné nebo dlouhodobé snížení ceny, výprodeje, vzorky zdarma, dárky, soutěže, ochutnávky…)
D) přímý marketing
- personifikovaný direkt mail, aktivní telemarketing, odpovědní zásilky, teleshoping, neadresný e-mail
E) osobní prodej
3. jaky vyznam ma stanoveni ceny pro podnik + 3 metody stanoveni ceny CENA
Význam stanovení cen
- ceny vytváří příjem pro podnik
Metody stanovení cen
A) na základě nákladů
- kalkulace pomocí metody úplných nákladů (přímých a nepřímých)
- kalkulace pomocí metody neúplných nákladů (rozdělení nákladů na fixní a variabilní, přiřazení dle závislosti na objemu produkce)
B) na základě poptávky
- odhadu objemu prodeje v závislosti na různé výši ceny (u nepružné poptávky není závislost na ceně tak velká)
C) na úrovni konkurence
– často horním limitem při vstupu na trh (ropa, obilniny…)
4.Proč je dulezite mit spokejne zakazniky a jak lze zlepsit jejich spokojenost Spokojenost zákazníků
Spokiojený zákazník je: Cenově méně citlivý, sklony k opakovaným nákupům, šíří pozitivní zkušenosti, poskytují nové náměty na zlepšení, nevyžadujíi tolik informací a propagace a tak šetří firmě peníze.Výzkum spokojenosti zákazníků
Přínosy:
- Zvýšení prodeje
- Udržení stávajících zákazníků
- Informace pro management
- snížení nákladů na podporu zákazníků
- Omezení stížností ze strany zákazníků
- náklady na získání nového zákazníka 5 - 10 x vyšší, než na udržení si stávajícího
- 96 % nespokojených zákazníků si nestěžuje svému dodavateli (prodejně, výrobci), ale stěžují si dalším zákazníkům
Doprovodné služby
= zvyšují přidanou hodnotu produktu
- záruka vrácení peněz, dodávka do domu, montáž, úprava oděvů, poradenská a informační služba, servis, dodávka náhradních dílů, úvěrové služby, odpočet daně, leasing