Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




ZK

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (122 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

27) Představ si, že jsi ředitel společnosti a chceš na trh zavést nový výrobek (vymysli si jaký to bude). Jaký bude postup při zavedení tohoto výrobku na trh a jakou použiješ propagaci. Máš neomezené množství finančních prostředků.

1.co je trzne nediferencovany marketing + jeho dve formy

- Masový marketing - masová distribuce a propagace

- v případě velkého a nenasyceného trhu

- produkt vyráběn v hromadných sériích

- Výrobkově diferencovaný marketing

- Několik variant produktů nabízených celému trhu

- Rozhodnutí, zda nějaká varianta silněji osloví určitou skupinu zákazníků se přenáší na zákazníky

2.charakterizuj komunikacni mix a jeho 5 prvku

komunikační mix= veškerá komunikace s trhem, cílem vyvolat a udržet zájem zákazníků

Nástroje komunikačního mixu:

A) reklama

- placená forma prezentace firmy - cíle reklamy – stimulování prodeje, zvyšování věrnosti značce, vytváření image

B) PR (Public Relations)

- působení na veřejnost s cílem vytvářet a udržovat pozitivní vztahy veřejnosti k podniku (ovlivňování veřejného mínění).

C) podpora prodeje

- stimulace prodeje (dočasné nebo dlouhodobé snížení ceny, výprodeje, vzorky zdarma, dárky, soutěže, ochutnávky…)

D) přímý marketing

- personifikovaný direkt mail, aktivní telemarketing, odpovědní zásilky, teleshoping, neadresný e-mail

E) osobní prodej

3. jaky vyznam ma stanoveni ceny pro podnik + 3 metody stanoveni ceny CENA

Význam stanovení cen

- ceny vytváří příjem pro podnik

Metody stanovení cen

A) na základě nákladů

- kalkulace pomocí metody úplných nákladů (přímých a nepřímých)

- kalkulace pomocí metody neúplných nákladů (rozdělení nákladů na fixní a variabilní, přiřazení dle závislosti na objemu produkce)

B) na základě poptávky

- odhadu objemu prodeje v závislosti na různé výši ceny (u nepružné poptávky není závislost na ceně tak velká)

C) na úrovni konkurence

– často horním limitem při vstupu na trh (ropa, obilniny…)

4.Proč je dulezite mit spokejne zakazniky a jak lze zlepsit jejich spokojenost Spokojenost zákazníků

Spokiojený zákazník je: Cenově méně citlivý, sklony k opakovaným nákupům, šíří pozitivní zkušenosti, poskytují nové náměty na zlepšení, nevyžadujíi tolik informací a propagace a tak šetří firmě peníze.Výzkum spokojenosti zákazníků

Přínosy:

- Zvýšení prodeje

- Udržení stávajících zákazníků

- Informace pro management

- snížení nákladů na podporu zákazníků

- Omezení stížností ze strany zákazníků

- náklady na získání nového zákazníka 5 - 10 x vyšší, než na udržení si stávajícího

- 96 % nespokojených zákazníků si nestěžuje svému dodavateli (prodejně, výrobci), ale stěžují si dalším zákazníkům

Doprovodné služby

= zvyšují přidanou hodnotu produktu

- záruka vrácení peněz, dodávka do domu, montáž, úprava oděvů, poradenská a informační služba, servis, dodávka náhradních dílů, úvěrové služby, odpočet daně, leasing

Témata, do kterých materiál patří