ZK
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
6.charakterizuj prodejni a marketingovou koncepci
prodejní – heslem je prodat co se vyrobí -> agresivní reklama
marketingová – heslem je vyrábět to, co si žádá trh. Prvořadý úkol – pochopit přání zákazníka a tomu přizpůsobit nabídku. Nutno reagovat na změny potřeb zákazníků
8.Proč je pro firmu důležitá segmentace a napište etapy analýzy a rozhodování u cíleného marketingu
Cílený marketing
= zaměřený na určitý segment trhu
Diferencovaný – podnik si vybírá několik segmentů – pro každý vytváří cílenou nabídku (podmínkou je možnost modifikace sortimentu)
Koncentrovaný (soustředěný) – úsilí o dominantní pozici na dílčích trzích, úzce specializované produkty pro úzce specializovaný okruh zákazníků (superluxusní zboží…)
Požadavky na segment
- velikost, měřitelnost, rozdílnost a homogennost, dostupnost, akceschopnost
Etapy analýzy a rozhodování u cíleného marketingu
1. průzkum trhu – možností prodeje, stavu konkurence, odhad poptávky, vymezení segment. kritérií
2. segmentace trhu – odkrytí dostatečného počtu odlišných segmentů s podobnými potřebami a charakteristikami
3. tržní zacílení – rozhodnutí, na které segmenty se bude nabídka orientovat (souřadnicová segm. matice)
4. tržní umístění (pozice) – zaujetí určité pozice ve vědomí spotřebitelů, nutné produkt odlišit od ostatních, něčím spotřebitele zaujmout (specifické rysy)
5. volba marketingové strategie – umožňující získat a udržet si určenou pozici
9. Vyjmenovat alespoň 5 nových trendů v marketingu a u dvou uvést, co znamenají
ALIANCE – snaha spojit se s důležitými partnery a získat větší obchodní sílu
CRM (Customer Relationship Management) – řízení vztahů se zákazníkem, přístup jak identifikovat, získat a udržet si zákazníka, zefektivnění procesů a poskytnutí lepších informací o zákaznících obchodníkům, marketingu a vedení
EMAIL MARKETING – zasílání pravidelných informací emailem (nejedná se o spam)
EVENT MARKETING –snaha o silný zážitek pro zákazníka, důraz na emoce a jedinečnost při osobním setkání se zákazníkem, zanechat v mysli nesmazatelnou stopu (event = událost)
LOVEMARKS – budování vztahů a image (hlubokého emocionálního vztahu ke značce)
MOBILNÍ MARKETING – SMS soutěže, MMS
SOCIÁLNÍ MARKETING – podnik a určitá sociálně prospěšná organizace získávají společnou kampaní zákazníky (podnik) a dárce (organizace)
VIRÁLNÍ (VIROVÝ) – šíření sdělení sociální sítí (řetězová reakce)
SPORTOVNÍ MARKETING – sponzoring sportovních akcí
GUERILLA marketing – netradičníformy propagace s minimálnícenou a velkým efektem,umisťováníreklamy na tělo atp.
10. Funkce maloobchodu a uvést příklad.
Maloobchod
- prodej produktů konečnému zákazníkovi
- rozsah poskytovaných služeb v maloobchodě:
- minimální (samoobsluhy, zásilkový prodej, prodejní automaty, prodejny s potravinami)