Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




ZK

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (122 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

6.charakterizuj prodejni a marketingovou koncepci

prodejní – heslem je prodat co se vyrobí -> agresivní reklama

marketingová – heslem je vyrábět to, co si žádá trh. Prvořadý úkol – pochopit přání zákazníka a tomu přizpůsobit nabídku. Nutno reagovat na změny potřeb zákazníků

8.Proč je pro firmu důležitá segmentace a napište etapy analýzy a rozhodování u cíleného marketingu

Cílený marketing

= zaměřený na určitý segment trhu

Diferencovaný – podnik si vybírá několik segmentů – pro každý vytváří cílenou nabídku (podmínkou je možnost modifikace sortimentu)

Koncentrovaný (soustředěný) – úsilí o dominantní pozici na dílčích trzích, úzce specializované produkty pro úzce specializovaný okruh zákazníků (superluxusní zboží…)

Požadavky na segment

- velikost, měřitelnost, rozdílnost a homogennost, dostupnost, akceschopnost

Etapy analýzy a rozhodování u cíleného marketingu

1. průzkum trhu – možností prodeje, stavu konkurence, odhad poptávky, vymezení segment. kritérií

2. segmentace trhu – odkrytí dostatečného počtu odlišných segmentů s podobnými potřebami a charakteristikami

3. tržní zacílení – rozhodnutí, na které segmenty se bude nabídka orientovat (souřadnicová segm. matice)

4. tržní umístění (pozice) – zaujetí určité pozice ve vědomí spotřebitelů, nutné produkt odlišit od ostatních, něčím spotřebitele zaujmout (specifické rysy)

5. volba marketingové strategie – umožňující získat a udržet si určenou pozici

9. Vyjmenovat alespoň 5 nových trendů v marketingu a u dvou uvést, co znamenají

ALIANCE – snaha spojit se s důležitými partnery a získat větší obchodní sílu

CRM (Customer Relationship Management) – řízení vztahů se zákazníkem, přístup jak identifikovat, získat a udržet si zákazníka, zefektivnění procesů a poskytnutí lepších informací o zákaznících obchodníkům, marketingu a vedení

EMAIL MARKETING – zasílání pravidelných informací emailem (nejedná se o spam)

EVENT MARKETING –snaha o silný zážitek pro zákazníka, důraz na emoce a jedinečnost při osobním setkání se zákazníkem, zanechat v mysli nesmazatelnou stopu (event = událost)

LOVEMARKS – budování vztahů a image (hlubokého emocionálního vztahu ke značce)

MOBILNÍ MARKETING – SMS soutěže, MMS

SOCIÁLNÍ MARKETING – podnik a určitá sociálně prospěšná organizace získávají společnou kampaní zákazníky (podnik) a dárce (organizace)

VIRÁLNÍ (VIROVÝ) – šíření sdělení sociální sítí (řetězová reakce)

SPORTOVNÍ MARKETING – sponzoring sportovních akcí

GUERILLA marketing – netradičníformy propagace s minimálnícenou a velkým efektem,umisťováníreklamy na tělo atp.

10. Funkce maloobchodu a uvést příklad.

Maloobchod

- prodej produktů konečnému zákazníkovi

- rozsah poskytovaných služeb v maloobchodě:

- minimální (samoobsluhy, zásilkový prodej, prodejní automaty, prodejny s potravinami)

Témata, do kterých materiál patří