Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




ZK

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (122 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- střední – úvěry, vyzkoušení, odvoz domů ( obchodní domy a specializované prodejny)

- plné – proškolení prodavači, doprovodné služby - instalace, záruka, restaurace, dětský koutek (značkové prodejny, luxusní obchodní domy a centra)

- supermarkety – velké maloobchody se širokým sortimentem produktů a značek (2000 m2), profitují z hromadného nákupu za nízké ceny

- hypermarkety – cca 10x větší než supermarkety

11. Vyjmenovat 5 úrovní marketingu (marketing jako filozofie) a vybrat 1 z nich a podrobněji popsat.

Marketing jako filozofie

- činnosti podniku dle dobře promyšlené filozofie

Koncepce:

  1. výrobní – heslem je zvyšování produktivity práce => levné produkty pro každého (sériová výroba), potřeba široké distribuce a propagace

  2. výrobková – důraz na vyšší kvalitu, lepší užitné vlastnosti, tomu pak odpovídá také vyšší cena. Přešlechtěný produkt => riziko neprodejnosti

  3. prodejní – heslem je prodat co se vyrobí -> agresivní reklama

  4. marketingová – heslem je vyrábět to, co si žádá trh. Prvořadý úkol – pochopit přání zákazníka a tomu přizpůsobit nabídku. Nutno reagovat na změny potřeb zákazníků

  5. moderní sociálně marketingová – vyrábět co si žádá trh, ale s ohledem na životní prostředí a zdraví člověka (např. recyklovatelné produkty)

12.Co je to SWOT analýza, co je SLEPT analýza – popsat, význam

SLEPT analýza

= analýza makroprostředí (společenských faktorů, sil):

  • sociálních (demografických, sociálních)

  • technických a technologických

  • ekonomických

  • politicko-legislativních

  • přírodních a ekologických

SWOT analýza

= analýza mikroprostředí

- strategická analýza - vnitřních faktorů (silných a slabých stránek podniku)

- vnějších faktorů (příležitostí a hrozeb)

- vnější faktory nelze dobře kontrolovat, ale lze je identifikovat

- využít silné stránky a získat konkurenční výhodu, překonat slabiny využitím příležitostí, využít silných stránek a čelit hrozbám…

13.Co je segmentace trhu, požadavky které musí segment splňovat, uvést minimálně 3 hlediska spotřebitelského trhu.

Segmentace trhu

- Heterogenní trh je rozdělen do různých marketingových segmentů.

- Marketingový segment tvoří zákazníci se stejnými potřebami.

- Marketingový segment je homogenní z hlediska způsobu uspokojování potřeb.

- Díky segmentaci trhu se pracuje s odlišným marketingovým mixem pro každý segment, aby se optimálně vyšlo vstříc potřebám jednotlivých segmentů.

Požadavky, které musí segment splňovat

- Velikost

- Měřitelnost

- Rozdílnost a homogennost

- Dostupnost

- Akceschopnost

Hlediska segmentace:

- Geografické (země, region, místo, klimatická oblast)

- Demografické (věk, pohlaví, počet dětí, cyklus rodinného života, velikost rodiny)

- Sociálně ekonomické (příjem, zaměstnání, vzdělání, společenská třída, náboženství, etnický původ)

Témata, do kterých materiál patří