ZK
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
- střední – úvěry, vyzkoušení, odvoz domů ( obchodní domy a specializované prodejny)
- plné – proškolení prodavači, doprovodné služby - instalace, záruka, restaurace, dětský koutek (značkové prodejny, luxusní obchodní domy a centra)
- supermarkety – velké maloobchody se širokým sortimentem produktů a značek (2000 m2), profitují z hromadného nákupu za nízké ceny
- hypermarkety – cca 10x větší než supermarkety
11. Vyjmenovat 5 úrovní marketingu (marketing jako filozofie) a vybrat 1 z nich a podrobněji popsat.
Marketing jako filozofie
- činnosti podniku dle dobře promyšlené filozofie
Koncepce:
výrobní – heslem je zvyšování produktivity práce => levné produkty pro každého (sériová výroba), potřeba široké distribuce a propagace
výrobková – důraz na vyšší kvalitu, lepší užitné vlastnosti, tomu pak odpovídá také vyšší cena. Přešlechtěný produkt => riziko neprodejnosti
prodejní – heslem je prodat co se vyrobí -> agresivní reklama
marketingová – heslem je vyrábět to, co si žádá trh. Prvořadý úkol – pochopit přání zákazníka a tomu přizpůsobit nabídku. Nutno reagovat na změny potřeb zákazníků
moderní sociálně marketingová – vyrábět co si žádá trh, ale s ohledem na životní prostředí a zdraví člověka (např. recyklovatelné produkty)
12.Co je to SWOT analýza, co je SLEPT analýza – popsat, význam
SLEPT analýza
= analýza makroprostředí (společenských faktorů, sil):
sociálních (demografických, sociálních)
technických a technologických
ekonomických
politicko-legislativních
přírodních a ekologických
SWOT analýza
= analýza mikroprostředí
- strategická analýza - vnitřních faktorů (silných a slabých stránek podniku)
- vnějších faktorů (příležitostí a hrozeb)
- vnější faktory nelze dobře kontrolovat, ale lze je identifikovat
- využít silné stránky a získat konkurenční výhodu, překonat slabiny využitím příležitostí, využít silných stránek a čelit hrozbám…
13.Co je segmentace trhu, požadavky které musí segment splňovat, uvést minimálně 3 hlediska spotřebitelského trhu.
Segmentace trhu
- Heterogenní trh je rozdělen do různých marketingových segmentů.
- Marketingový segment tvoří zákazníci se stejnými potřebami.
- Marketingový segment je homogenní z hlediska způsobu uspokojování potřeb.
- Díky segmentaci trhu se pracuje s odlišným marketingovým mixem pro každý segment, aby se optimálně vyšlo vstříc potřebám jednotlivých segmentů.
Požadavky, které musí segment splňovat
- Velikost
- Měřitelnost
- Rozdílnost a homogennost
- Dostupnost
- Akceschopnost
Hlediska segmentace:
- Geografické (země, region, místo, klimatická oblast)
- Demografické (věk, pohlaví, počet dětí, cyklus rodinného života, velikost rodiny)
- Sociálně ekonomické (příjem, zaměstnání, vzdělání, společenská třída, náboženství, etnický původ)