Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




ZK

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (122 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

- neexistence inovační strategie firmy

- V oblasti organizace:

- pomalé (nepružné) rozhodování

- neefektivní komunikace mezi jednotlivými lidmi, útvary

- neefektivní organizační struktura

- nedostatek kvalifikovaných odborníků, kteří ovládají jak technické disciplíny, tak manažerské a obchodní přístupy

23. Co to je vztahový marketing a hlavní rozdíly od transakčního

Vztahový marketing (relační, opakem transakčního)

- důraz na udržení zákazníka (spokojenost), orientace na užitek produktu, dlouhodobý časový horizont, důraz na doprovodné služby, vysoká odpovědnosti vůči zákazníkovi, intenzivní kontakt se zákazníkem

- moderní vztahový marketing – založen na principu budování a řízení vztahů se zákazníky (metoda CRM)

Transakční se soustředí na mnohem kratší období a snaží se produkt jen prodat „a tímto hasne..“

24. Napište faktory mikroprostředí a makroprostředí, dále analýzy mikroprostředí a makroprostředí

Faktory mikroprostředí (analýza SWOT, marketingoveho mixu, konkurence)

- podnik

- zákazníci

- dodavatelé

- distribuční články a prostředníci

- konkurence

Faktory makroprostředí (analýza STEP)

STEP (SLEPT, PEST) faktory:

- sociální (demografické, sociální)

- technické a technologické

- ekonomické

- politicko-legislativní

- přírodní a ekologické

25. Charakterizujte průmyslový trh

Specifika průmyslového trhu

- větší obrat ve srovnání se spotřebitelským trhem,

- méně početný trh

- odvozená poptávka - zařazení do průmyslového hodnotového řetězce, individualizovaná produkce

- větší výkyvy průmyslové poptávky

- 80/20 - úzké dodavatelsko-odběratelské vztahy, geografická koncentrace zákazníků

- malá cenová pružnost

- kupujícím je organizace (DMU)

- kvalifikované rozhodování, značné riziko rozhodování o nákupu, možnost mimoekonomických vlivů

- menší dosažitelnost těch, kdo rozhodují o nákupech

- nižší výdaje na marketingový průzkum

26. Napište, jaké jsou podnikové cíle ovlivňující tvorbu cen (zisk, návratnost investic, objem prodeje, tržní podíl, stabilita společnosti)

  • Nejčastější podnikové cíle ovlivňujících cenovou tvorbu

a) Zisk (Z)

- Cíl: vydělat co nejvíc peněz

= rozdíl mezi příjmy z prodeje (tržby) a celkovými náklady

Z = T – CN

Z = P*Q – CN

- Zisková maximalizace:

- Držení vysokých cen (nadprůměrných v rámci odvětví)

- Nákladová minimalizace (nejnižší náklady v rámci odvětví)

- Obě strategie mají svá úskalí

b) Návratnost investic

- Firemní cíl aplikující se často u a.s.

- Zájmem akcionářů je, aby vložený kapitál přinášel vysoký zisk.

- Někdy se používá jako cílového ukazatele: zisk / celkový objem prodeje

c) Objem prodeje

- Vytyčen podnikem (růst objemu prodeje)

- V % nebo v objemových jednotkách

d) Tržní podíl

= Podíl prodané produkce k celkovému prodeji v daném čase a na daném území

Témata, do kterých materiál patří