ZK
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.
- neexistence inovační strategie firmy
- V oblasti organizace:
- pomalé (nepružné) rozhodování
- neefektivní komunikace mezi jednotlivými lidmi, útvary
- neefektivní organizační struktura
- nedostatek kvalifikovaných odborníků, kteří ovládají jak technické disciplíny, tak manažerské a obchodní přístupy
23. Co to je vztahový marketing a hlavní rozdíly od transakčního
Vztahový marketing (relační, opakem transakčního)
- důraz na udržení zákazníka (spokojenost), orientace na užitek produktu, dlouhodobý časový horizont, důraz na doprovodné služby, vysoká odpovědnosti vůči zákazníkovi, intenzivní kontakt se zákazníkem
- moderní vztahový marketing – založen na principu budování a řízení vztahů se zákazníky (metoda CRM)
Transakční se soustředí na mnohem kratší období a snaží se produkt jen prodat „a tímto hasne..“
24. Napište faktory mikroprostředí a makroprostředí, dále analýzy mikroprostředí a makroprostředí
Faktory mikroprostředí (analýza SWOT, marketingoveho mixu, konkurence)
- podnik
- zákazníci
- dodavatelé
- distribuční články a prostředníci
- konkurence
Faktory makroprostředí (analýza STEP)
STEP (SLEPT, PEST) faktory:
- sociální (demografické, sociální)
- technické a technologické
- ekonomické
- politicko-legislativní
- přírodní a ekologické
25. Charakterizujte průmyslový trh
Specifika průmyslového trhu
- větší obrat ve srovnání se spotřebitelským trhem,
- méně početný trh
- odvozená poptávka - zařazení do průmyslového hodnotového řetězce, individualizovaná produkce
- větší výkyvy průmyslové poptávky
- 80/20 - úzké dodavatelsko-odběratelské vztahy, geografická koncentrace zákazníků
- malá cenová pružnost
- kupujícím je organizace (DMU)
- kvalifikované rozhodování, značné riziko rozhodování o nákupu, možnost mimoekonomických vlivů
- menší dosažitelnost těch, kdo rozhodují o nákupech
- nižší výdaje na marketingový průzkum
26. Napište, jaké jsou podnikové cíle ovlivňující tvorbu cen (zisk, návratnost investic, objem prodeje, tržní podíl, stabilita společnosti)
Nejčastější podnikové cíle ovlivňujících cenovou tvorbu
a) Zisk (Z)
- Cíl: vydělat co nejvíc peněz
= rozdíl mezi příjmy z prodeje (tržby) a celkovými náklady
Z = T – CN
Z = P*Q – CN
- Zisková maximalizace:
- Držení vysokých cen (nadprůměrných v rámci odvětví)
- Nákladová minimalizace (nejnižší náklady v rámci odvětví)
- Obě strategie mají svá úskalí
b) Návratnost investic
- Firemní cíl aplikující se často u a.s.
- Zájmem akcionářů je, aby vložený kapitál přinášel vysoký zisk.
- Někdy se používá jako cílového ukazatele: zisk / celkový objem prodeje
c) Objem prodeje
- Vytyčen podnikem (růst objemu prodeje)
- V % nebo v objemových jednotkách
d) Tržní podíl
= Podíl prodané produkce k celkovému prodeji v daném čase a na daném území