Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




zkouška

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (646.55 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

spojené se zásobami minimální.  

Náklady na zajištění jedné dodávky – jednorázové náklady spojené 

s pořízením zásoby 

Náklady na skladování a udržování zásob – závisí na výši zásob, nezávisí na 

velikosti dodávky 

Druhy zásob:  

1.  Nedokončená výroba – rozešité kalhoty, roztavené železo, … 
2.  Polotovary – je možné je již prodat – odlitek, deska dřeva, … 
3.  Hotové výrobky – určené k prodeji 
4.  Zboží – vše, co je nakoupené už hotové za účelem dalšího prodeje 
5.  Materiál 

7.  Metody stanovení nákladové funkce, nákladová funkce v praktickém použití 

Metody stanovení: 

a)  Klasifikační analýza (expertní) – roztřídění jednotlivých položek do skupin 

VN a FN na základě posouzení jejich chování při měnícím se objemu 
produkce 

b)  Metoda dvou období – využití 2 extrémních bodů ve výrobě. Řešení – 

rovnice přímky s využitím souřadnic dvou extrémních bodů. 

c)  Metoda průměrů – období se seřadí dle objemu produkce, interval se 

rozdělí na poloviny, jedna polovina obsahuje max. hodnoty, druhá min 
hodnoty. Pro maxima a minima se vyjádří průměrné hodnoty objemů 
produkce a nákladů. Pro maximum a minimum se sestaví výchozí 
nákladová funkce – soustava 2 lineárních rovnic o dvou neznámých. 

d)  Grafické řešení (bodový diagram) 
e)  Regresní a korelační analýza 

V praxi: 

Znalost FN a VN umožňuje posuzovat efektivnost racionalizačních opatření, 

slouží ke srovnání různých variant technologických postupů, výběru vhodné 
lokality pro pobočkovou síť apod. 

8.  Cenová tvorba – 1. stanovení cíle podniku a jeho cenové politiky pro určitý výrobek, 2. Určení 

poptávky, 3. Určení nákladů, 4. Analýza cen a nabídek konkurence, 5. Výběr metody tvorby 
ceny, 6. Určení konečné ceny; 
Metody: Zisková přirážka k jednotkovým nákladům; cílová návratnost investic; zákazníkem 
vnímaná hodnota výrobku; běžné ceny konkurence; intenzita poptávky 

Témata, do kterých materiál patří