Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PM_zkou_ka_otev_en_

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (419 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

Otevřené otázky:

1.WEBER A JEHO BYROKRATICKÁ SPRÁVA

Popisoval ideální typ organizace, který nazval byrokracie - byla v ní dělba práce, organizační hierarchie, pravidla a předpisy. Věděl, že ideální byrokracie v reálném světě neexistuje. Jeho teorie se stala modelem organizačních struktur pro mnohé současné velké organizace. V organizacích má fungovat správní štáb (byrokratický aparát), jehož úkolem je vynucovat takové jednání lidí, které odpovídá dohodnutým a schváleným pravidlům. Tím má být zajištěno efektivní fungování organizace. Nevýhody Weberova přístupu: formálnost, neosobnost, blokování individuality asubjektivního přínosu zaměstnance.

2. PROČ JE DŮLEŽITÁ DOKUMENTACE SYSTÉMU MANAGEMENTU A JAKÉ DOKUMENTY ZNÁTE

Základním účelem dokumentace je vyjádření politiky jakosti a popsání systému managementu jakosti. Dokumentace je důležitá pro: dosahování jakosti procesu a produktu a zlepšování jejich jakosti, zajištění opakovatelnosti procesu, poskytování vhodného výcviku a školení, hodnocení efektivnosti systému managementu jakosti.

Základní typy dokumentace: příručka jakosti - poskytuje ucelenou informaci o systému managementu jakosti firmy, směrnice - poskytuje ucelené informace o tom, jak se provádí jednotlivé procesy (co, kdo, kdy), postupy / instrukce - poskytují informace o tom, jak se jednotlivé činnosti provádí (jak), záznamy - poskytují objektivní důkazy o provedených činnostech nebo dosažených výsledcích

3. 4 HLAVNÍ ZÁSADY TAYLORA:

1. přidělení velkého denního úkolu, pomocí čas. studií,

2. normalizování podmínek, při nichž má mít každý přidělen úkol, který ho zaměstnává celý den a má mít podmínky a pomůcky stanoveny tak, aby jej mohl skutečně vykonat

3. vysoká odměna za úspěšně vykonanou práci,

4. postih v případě nesplněného úkolu.

4. UVEĎTE 3 PŘÍKLADY METRIK Z OBLASTI „ZÁKAZNÍCI“, UVEĎTE KONKRÉTNÍ METODY MĚŘENÍ.:

spokojenost zákazníků, tržní podíl, úspěšnost nabí.řízení, objem nových projektů, PPM, úspěšnost vzorkování, náklady na prezentaci, reklamace, tržby, marže, věrnost zákazníků, včasnost dodání (dppm),doba reakce na reklamace, ziskovost zakázky, obrat,obrátka zásob, náklady na zamítnuté díly….

např: marže, tržby, reklamace. Metody měření jsou jednotky, to sám říkal (např u tržeb koruna-měna)

5. FUNKCE MANAGEMENTU PODLE FAYOLA PLUS PŘÍKLADY Z PRAXE plánování, organizace, vedení a kontrola, ačkoli jeho původní verze se poněkud lišila: plánovat, organizovat, přikazovat, koordinovat a kontrolovat.

Příklady:

Plánování – Definování vize, mise, cíle, Formulace strategie pro dosažení cílů, Kaskádování cílú na jednotlivé úrovně, Stanovení měřitelných znaků jednotlivých cílů, Stanovení cílových hodnot znaku.

Organizování: Uspořádání pracovních činností za účelem dosažení cílů, Stanovení úkolů, které mají být splněny, Kdo je bude plnit, Stanovení způsobu komunikace, Definování odpovědností a pravomocí.

Témata, do kterých materiál patří