Otázky ke zkoušce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Poskytuje firma, kde pracujete/píšete diplomku.., doprovodné služby využívající smart technologie (smart služby)? Pokud ano, tak jaké a jaký je na ně kladen důraz a jsou řízeny?
ne
Připravte si jednu Vámi zvolenou společnost a uveďte, jaké doprovodné služby využívající smart technologie ke svým výrobkům poskytuje.
Přednáška 4 Human-centred Design, Design Thinking a Service Design (SD)
Přednáška 5 Service Design Proces a Service Design Management
Přednáška 6 Základní nástroje Service designu
Co je to design thinking? Jaké jsou fáze design thinkingu?
Design thinking (designové myšlení) je nelineární, iterativní proces, který týmy používají k porozumění uživatelům, zpochybňování předpokladů, předefinování problémů a vytváření inovativních řešení pro prototypování a testování.
5 fází: • Empatizace, • Definování, • Ideace, • Prototyp, • Test
Jaké jsou hlavní pilíře design thinkingu?
1. zahrnuje problémy s přetvářením prostřednictvím empatie se zúčastněnými stranami • 2. složité problémy ovlivňují a jsou ovlivňovány více zúčastněnými stranami, řešení musí zahrnovat tyto zúčastněné strany • 3. podporuje rychlé experimentování a prototypování, po kterém následuje zvětšení
Jak byste popsali Human-centred design (HCD)? Jako jsou tři fáze HCD?
design zaměřený na člověka
Fáze- naslouchání, tvorba, realizace
Co je to a čím se zabývá IDEO.com?
společnost věnující se HCD na mezinárodní úrovni
Co pro Vás bylo nejzajímavější zjištění při aktivitě Wallet project, zážitku z darování či aktivitě na 2. cvičení (dle Google Digitální garáže)?
Jak byste definovali designový proces?
Empatizace, • Definování, • Ideace, • Prototyp, • Test
Jakými fázemi designový proces prochází? Krátce každou popište.
výzkum, myšlenková mapa, cesta službou, papírový prototyp,, uživatelské testování
Co je to persona, journey map, empathy map?
analýza zákazníka(co dělá, co si myslí, co říká), postup zákazníka,
Máte nějakou zkušenost se service designem či design thinking? (kromě naší výuky)
Přednáška 7 Výzkum
Jaká je role a místo výzkumu v designovém procesu? Jak důležitý je výzkum při design thinkingu?
bez výzkumu nemůžeme design proces začít velmi velmi velmi důležitý
Proč dělat výzkum? Jaký je proces výzkumu?
zjistit kdo jsou naši potenciální uživatelé, co je trápí
forma výzkumu, orientační analýza, sestavení plánu, sběr dat a jejich analýza
Co jsou primární x sekundární zdroje informací? Jaké je možné jejich využití a výhody/nevýhody?
primární = naše, sekundární = z venku
Jakými metodami lze pochopit potřeby uživatele?
empatické rozhovory, pozorování, naslouchání
Byli jste i Vy někdy v roli respondenta při zjišťování Vašich potřeb jako uživatele nějaké služby?
Na co si dát pozor při výzkumu?