Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Otázky ke zkoušce

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (24.71 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Otázky ke zkoušce SERVICE DESIGN MANAGEMENT 2021

Přednáška 1 Služby

Jaký je význam služeb v dnešní ekonomice? Jakou roli hrají služby v EU a v ČR?

V EU 73% HDP, u nás 61%, mají největší podíl

Jaký je vliv služeb na HDP a zaměstnanost?

největší podíl zaměstnanosti

Co je to služba a jak může být charakterizována? Jak byste definovali službu?

-Služba je vlastně odezvou na jakékoliv očekávání zákazníka

Jaké vlastnosti mají služby? Uveďte i na konkrétním příkladu služby.

• nehmotnost

• pomíjivost

• neexistence vzorků

• vlastnictví

• neoddělitelnost

• obtížná vyjádřitelnost hodnoty služby

• proměnlivost

Čím se liší hmotné výrobky od služeb?

svoji povahou viz.vlastnosti

Jakými položkami může být vymezena kvalita služby?

rychlá, dobrá, levná

Jaké typy/odvětví služeb znáte? Uveďte konkrétní příklady firem, které se orientují na služby.
Accounting Advertising Architecture Banking and other financial services Communications Computers Construction and engineering Education and training Equipment maintenance and repair Franchising Health care Hospital management Insurance Leasing Legal Lodging Management and catering Management consulting Publishing

Jakou roli budou v budoucnu hrát služby?

jejich podíl bude růst

Popište rozšířený marketingový mix 7P. Vyberte si jednu firmu a na ní popište rozšířený marketingový mix 7P.

-4P + people, proces, physical environment

Jak hodnotíte úroveň poskytovaných služeb v ČR? - Vyberte si odvětví, oblast, typ služby a popište na základě svých zkušeností.

Uveďte tři možné klasifikace služeb.

Podle konečného uživatele, podle úrovně odborné znalosti, podle závislosti lidského faktoru při poskyt.služby

Přednáška 2 Doprovodné služby

Co jsou to doprovodné služby? Jak byste doprovodné služby definovali?
Doprovodné služby pomáhají ke zvýšení hodnoty prodávaného zboží. Usnadňují prodej a používání výrobku, čímž posilují spokojenost zákazníků.

Uveďte příklady doprovodných služeb i u konkrétních firem.

jakákoliv firma s BDCčkem

S jakým označením doprovodných služeb se můžeme ve firmách setkat?

zákaznický sevis, logistické služby, služby podporující produkt

Uveďte členění doprovodných služeb (např. předprodejní, prodejní a poprodejní), včetně příkladů.

před – dovoz, prodejní - , poprodejní – záruka, vrácení peněz

Jaké jsou přínosy doprovodných služeb pro firmy / výrobce / prodejce a pro jejich zákazníky?

• dále služby zvyšují přidanou hodnotu produktu, • pro mnoho podniků tvoří doprovodné služby významnou část jejich zisků, • mají důležitý vliv na spokojenost jejich zákazníků.

Uveďte konkrétní příklady firem, které doprovodné služby ke svým výrobkům nabízejí.

HP, BMW,

Co je to servitizace?

Servitizace je vnímána jako transformační proces, u kterého se podnik přesunuje z obchodního modelu, jenž je orientován na produkty, na model, který je orientován na služby.

Témata, do kterých materiál patří