Otázky ke zkoušce
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Otázky ke zkoušce SERVICE DESIGN MANAGEMENT 2021
Přednáška 1 Služby
Jaký je význam služeb v dnešní ekonomice? Jakou roli hrají služby v EU a v ČR?
V EU 73% HDP, u nás 61%, mají největší podíl
Jaký je vliv služeb na HDP a zaměstnanost?
největší podíl zaměstnanosti
Co je to služba a jak může být charakterizována? Jak byste definovali službu?
-Služba je vlastně odezvou na jakékoliv očekávání zákazníka
Jaké vlastnosti mají služby? Uveďte i na konkrétním příkladu služby.
• nehmotnost
• pomíjivost
• neexistence vzorků
• vlastnictví
• neoddělitelnost
• obtížná vyjádřitelnost hodnoty služby
• proměnlivost
Čím se liší hmotné výrobky od služeb?
svoji povahou viz.vlastnosti
Jakými položkami může být vymezena kvalita služby?
rychlá, dobrá, levná
Jaké typy/odvětví služeb znáte? Uveďte konkrétní příklady firem, které se orientují na služby.
Accounting Advertising Architecture Banking and other financial services Communications Computers Construction and engineering Education and training Equipment maintenance and repair Franchising Health care Hospital management Insurance Leasing Legal Lodging Management and catering Management consulting Publishing
Jakou roli budou v budoucnu hrát služby?
jejich podíl bude růst
Popište rozšířený marketingový mix 7P. Vyberte si jednu firmu a na ní popište rozšířený marketingový mix 7P.
-4P + people, proces, physical environment
Jak hodnotíte úroveň poskytovaných služeb v ČR? - Vyberte si odvětví, oblast, typ služby a popište na základě svých zkušeností.
Uveďte tři možné klasifikace služeb.
Podle konečného uživatele, podle úrovně odborné znalosti, podle závislosti lidského faktoru při poskyt.služby
Přednáška 2 Doprovodné služby
Co jsou to doprovodné služby? Jak byste doprovodné služby definovali?
Doprovodné služby pomáhají ke zvýšení hodnoty prodávaného zboží. Usnadňují prodej a používání výrobku, čímž posilují spokojenost zákazníků.
Uveďte příklady doprovodných služeb i u konkrétních firem.
jakákoliv firma s BDCčkem
S jakým označením doprovodných služeb se můžeme ve firmách setkat?
zákaznický sevis, logistické služby, služby podporující produkt
Uveďte členění doprovodných služeb (např. předprodejní, prodejní a poprodejní), včetně příkladů.
před – dovoz, prodejní - , poprodejní – záruka, vrácení peněz
Jaké jsou přínosy doprovodných služeb pro firmy / výrobce / prodejce a pro jejich zákazníky?
• dále služby zvyšují přidanou hodnotu produktu, • pro mnoho podniků tvoří doprovodné služby významnou část jejich zisků, • mají důležitý vliv na spokojenost jejich zákazníků.
Uveďte konkrétní příklady firem, které doprovodné služby ke svým výrobkům nabízejí.
HP, BMW,
Co je to servitizace?
Servitizace je vnímána jako transformační proces, u kterého se podnik přesunuje z obchodního modelu, jenž je orientován na produkty, na model, který je orientován na služby.