vyah-ze-skript-1
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
2.
irozený p íchod na sv t
o
porod = biologicky p irozený stresor pro matku i dít
o
dít po porodu pokládá matce na b íško
zachování t lesného i sluchového kontaktu
umožn n první zrakový kontakt, usnadn na další komunikace
3. Novorozenecké období
o
trvá p ibližn 1 m síc, doba adaptace novorozence
p izp sobuje se novým podmínkám
žití odlišných od t ch v d loze
je vybaven pro p ežití adou reflex (uchopovací, sací)
o
reakce na doteky, zát žové období
o
spoušt cí mechanismy – potravní, rodi ovské (supranormální spoušt )
4. Kojenecké období
o
zahrnuje první rok života - kojenec se postupn seznamuje se svým okolím, sbírá informace a
í se poznávat zákonitosti prost edí
o
3.m síc – socializa ní úsm v, sledování ( ost e do 35 cm)
o
3.-5. m síc – pozorování
o
6.m síc - sedí, trvalost podn
, ruka-pusa
o
12.m síc – leze (maximáln n kolik krok ), rozvoj
i (10-12 slov), jemná motorika
5. Batolecí období (1-3 roky)
o
uv dom ní vlastního JÁ, experimentování s NE
o
krize 3 let – selektování p íkaz , aby si ned lalo, co chce (uv dom ní si sám sebe)
o
dovednosti: p es den udržení istoty, jíst lžící, pít z hrní ku, pomoc s oblékáním
o
300-1000 slov, vysta í si hrát samo
6.
edškolní d tství (4-7 let)
o
hledá spole nost, 1. tvarová p em na postavy- za íná se projevovat rozdílnost
o
motorika získá na dokonalosti (kresba), vým na chrupu, snaha o spole ensky významnou práci
o
období hry, slovní zásoba cca 3500 slov
o
v záv ru: posouzení školní zralosti a normální zralosti
7. Mladší školní v k (10-11 let)
o
evládá ú eln vzd lávací innost, rozvoj zájmové innosti, hrají si spolu v tšinou stejná
pohlaví, zm ny v sociálním chování
10
Vývoj osobnosti | Vnit ní výbava – zrání
o
zvyšování sebev domí, zrychlení pohlavního dospívání a diferenciace
8. Puberta (13-15 let)
o
2. tvarová p em na - výrazn jší individuální rozdíly i rozdíly p íslušnosti k pohlaví
o
innost zam ená na budoucí život, osobnost se formuje v kolektivních innostech
o
uplat ují se rysy vzájemné úcty a d