Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




vyah-ze-skript-1

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (266.04 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

vnit ní výbava jedince postupn  zahrnuje:

o

di ná výbava – genová výbava p evzatá od rodi  p i po etí

o

genetické mutace – pozm

ná genová výbava (nap . p i ozá ení, svalová onemocn ní)

o

vrozená výbava – jedinec si jí p ináší na sv t – je závislá nejen na genové výbav , ale i na

vývoji plodu (rizikové faktory - alkohol, drogy, nikotin, infekce, nemoce...)

o

konstitu ní výbava – zahrnuje mimo vrozené výbavy i ú inky prost edí na biologické zrání

jedince (výživa, sportovní trénink, onemocn ní)

zrání postupuje v ur itých kritických obdobích, které na sebe navazují, a je nutné je p i výchov

tí respektovat  tj. ani u mentáln  retardovaných jedinc  se po adí stádií nem ní, jen nastupují pozd ji

mozek ješt  není zralý

 vývoj jedince nelze urychlit, ani n která stádia p esko it

je možné podporovat rozvoj n kterých oblastí mozkové k ry (zrakové, sluchové) v  asném vývoji
dít te

 zásobování podn ty vytvá í více spojení a zlepšuje se její funkce

to, co používáme, se

rozvíjí

smyslové vady zjistit co nejd íve (ovlivn ní rozvinutí p íslušné  ásti mozku)

Vývoj osobnosti | Vn jší prost edí

11

6.2

VN JŠÍ PROST EDÍ

zahrnuje p sobení fyzikálních vliv  na vývoj jedince

 v tšina nedostatk  nebo i nadbytk  vyvede

jedince z biologické rovnováhy (podchlazení, p eh átí, chronické nedostatky nebo nadbytky vitamín ,
slune ní zá ení, škodlivý ú inek kyslíku)

 zát žové situace, se kterými se musíme vyrovnávat

ení – má nejv tší význam z vn jších vliv  na utvá ení osobnosti jedince

o

u  lov ka urychluje proces zrání, ale m že p sobit až na ur itém úrovni zralosti nervové

soustavy

 zrání p edpokladem ur itých zp sob  prožívání a chování

o

formy u ení:

nahodilé (t eba individuální zkušenost s ohn m)
 soustavné (socializa ní u ení, zám rná výchova)

o

dle získaných schopností d líme

ení na:

1.

ení senzomotorické – u ení se  innostem, dovednostem motorickým

2.

ení se poznatk m - osvojování znalostí = v domostní u ení – klasické školní

Témata, do kterých materiál patří