Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




otazky-ke-zkousce

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (840.5 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

  1. Pedagogická psychologie(vysvetlit, zaradit,...)?

    • patří mezi obory aplikované psychologie

    • zkoumá otázky výchovně vzdělávací praxe z psycho. Hlediska

    • analyzuje průběh, podmínky, výsledky výchovy a vyučování

    • zkoumá hlavně děti a mládež jejich činnost, učenní a formováni osobnosti s hlavním zaměřením na výchovu

    • sleduje žáky a výchovné pracovníky v jejich vzájemných vztazích

  2. Osobnostní filtr(kam patri a co to je)?

    • patří mezi sociální kognici (zabývá se otázkou jak se lidé vzájemně vnímají a jaké dojmy si o sobě vytvářejí. Toto vytváření „obrazu toho druhého“ bylo označováno termínem sociální percepce. V současné době je pozvolna nahrazován termínem sociální kognice)

    • Za funkční články kognitivního systému jedince jsou pokládána funkční schémata, která umožňují rozpoznávání různých sociálních situací a napomáhají orientaci v nich. Ta jsou vytvářena na základě vnímání, paměti a vnášení zkušeností - vzniká jakýsi „osobnostní filtr“.

    • výsledný vjem může být jak přiměřený realitě, stejně tak zesílený, zeslabený, dokonce i nulový nebo jinak zkreslený

  3. prenatální období?

    • Prenatální vývoj dítěte trvá 9 kalendářních (10 lunárních měsíců) a bývá dělen do 3 fází. V prvním embryonálním období, od početí do 3 týdne, se vytvoří zárodečné listy a nervová trubice, která je základem nervového systému. Ve druhé fázi ve 4.-12. týdnu, je doba, kdy se vytváří základy všech hlavních orgánů, takže vnější zásah (třeba infekční onemocnění) může mít za následek závažnou vývojovou poruchu. Také nepříznivý vliv špatné životosprávy, hladovění, jednostranné stravy, užívání jakýchkoliv jedů i na prenatální vývoj dítěte je znám.

    • Od 12. týdne do narození mluvíme o fetálním (foetus-plod) období. Vývoj orgánů se dokončuje, začínají postupně fungovat, reagovat na podněty z matčina organismu i z okolí zprostředkované matkou. Učí se diferencovat různé zvuky, rozlišuje hlasy „svých” lidí, přebírá od matky rytmus spánku a bdění. Matky, které nedodržují denní rytmus spánku a bdění, nemohou očekávat, že ho budou mít jejich miminka nacvičený.

    • Partnerské konflikty, nebo závažnější stresy matky, se mohou projevit třeba zvýšenou dráždivostí novorozence.

    • Těhotenství vždy pro matku znamená dobu zvýšené somatické i psychické zátěže, musí snášet drobné či větší zdravotní obtíže, někdy musí omezit své oblíbené sporty, snížit pracovní vypětí, měla by dbát na vyrovnanou životosprávu...

  4. sociální konflikt (delení, priklady)? Skripta str. 155

    • V kontaktu s ostatními lidmi se proto projevujeme osobitým způsobem. Někdo chodí po bytě v botách – někomu to nevadí, jeden je puntičkář – druhému na nějaké té malé nepřesnosti nezáleží. A už jsou tu neshody. Patří k nim široká škála projevů od téměř nepodstatné rozdílnosti, k poněkud přiostřenějšímu rozporu (spor, pře), přes klasický konflikt až po hluboké narušení, tedy rozpad skupinového soužití.

    • Konflikt můžeme definovat jako střetnutí dvou protichůdných sil, snah a tendencí.

    • Konflikt můžeme dělit na:

      1. Intrapersonální (vnitřní konflikt jednoho člověka)

      2. Interpersonální (mezi dvěma lidmi)

      3. Skupinový (jedince a skupiny v rámci této jednotky)

      4. Meziskupinový

Témata, do kterých materiál patří