Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Psychologie-Osobnosti-a-soci, výpisky z hodin

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.25 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Sebepřeceňování či podceňování působí jedinci potíže se sebou samým i v komunikaci s okolím 
(když někdo reaguje přehnaně, situace se dotkla skrytého nevyřešeného konfliktu- „Johariho okna“ 

/skryté v nevědomí/ - jedinec ani sám neví odpověď a hledá ji v medikacích, církvích…) 

  Svědomí 

Přináší jedinci uspokojení když jedná v souhlase se svým ideálním obrazem „já“  X  výčitky když 
porušil morální zásady podle kterých se má řídit. Vytváří se v průběhu sociálního učení, i když jeho 

teoretické základy jsou u jednotlivých teorií osobnosti odlišné. 

  Společenské postoje a hodnotové orientace, osobní filozofie, náboženská víra 

Jsou závislé na motivaci jedince a jeho hierarchii potřeb, jsou součástí charakteru a mohou 
vykonávat důležitou autoregulační funkci v životě jedince. 

XII. 
Motivace 

-  Motivy představují chování vůle, vědomé i nevědomé. Každé chování je motivováno (dosažení cíle, vyhnutí se) 
-  Motivace je určitý vztah člověka ke skutečnosti,kt.ho obklopuje, k věcem i k ostatním lidem a k okolnímu dění. 

Zahrnuje vnější pobídky a cíle, i vnitřní motivy. 

12.1. POTŘEBY -  Organismus musí udržovat rovnováhu se svým prostředím. Pokud něco chybí (přebývá), signalizuje vnitřní systém 

tuto info do svého řídícího centra a vzniká potřeba (motivace) to doplnit (upravit rovnováhu). 

-  Jsou-li pro nás předměty, lidé nebo děje přitažlivé, snažíme se je získat (apetence), když nás odpuzují/bojíme se 

snažíme se jim uniknout (averze

-  „Lidské motivy se formují v činnostech, kt.probíhají v sociální skupině, ve styku s lidmi, pod vlivem společnosti, 

kultury, společenských hodnot a norem, podle mechanismů sociálního učení a působení skupiny na jedince.“ (v 

Témata, do kterých materiál patří