Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




psychologie-zkouskove-testy

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (89.34 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

1a.

  1. Maslow

  2. Dospívání, podstupně a vysvětlit

  3. Sociální schémata, vypsat a vysvětlit

Pojmy: činnost, při které vzniká něco nového (1)tvořivost,

druhy komunikace ve skupině (5)Plná struktura, Kruhová struktura, Řetězová struktura, Hvězdicovitá struktura

druhy experimentů (2)Laboratorní, přirozené

intrapersonální konflikty (4)Konflikty představ, Konflikty názorů, Konflikty postojů, Konflikty zájmu

poslední fáze vývoje jedince (1)Batolecí období

EQ (1)Emociální inteligence

Maslow

Abraham Maslow (1908-1970) byl americký psycholog, jeden ze zakladatelůhumanistického proudu v psychologii, 10. nejcitovanější psycholog ve 20. století.V době druhé světové války začal zkoumat lidskou motivaci, vztah jedinců k nižším a vyšším potřebám.

jedinec = integrovaný celek, se specifickými lidskými potřebami, sahající od nižších, po sebeaktualizaci – tendenci být tím, kým může být. hierarchie lidských potřeb, kterou obvykle zobrazoval jako pyramidu:

1. fyziologické potřeby (potřeba potravy, tepla, vyměšování..)

2. potřeba bezpečí, jistoty (projevuje se především vyhýbáním se všemu neznámému, neobvyklému či hrozivému)

3. potřeba sociální: láska a sounáležitost (vedou k touze někam a k někomu patřit, být přijímán a milován)

4. potřeba úcty, sebeúcty, zažívat úctu druhých (být vážený, mít úspěch v očích jiných lidí a na tomto základě být sám sebou kladně hodnocen)

5. potřeba sebeaktualizace – čím se může stát, naplnit své možnosti růstu a rozvoje (odstup a potřeba soukromí, nezávislost na kultuře a okolí, smysl pro humor bez nepřátelství, originalita a tvořivost, sebetranscendence)

Dospívání, podstupně a vysvětlit

Dospívání. Máme dvě různá období,kterými prochází každy mlady člověk

Pubescene (11-13 a 14 15 let)

výraznější individuální rozdíly i rozdíly příslušnosti k pohlaví

Adolescence (od 16 do 18-20 let)

zapojení do společenského života v plném rozsahu, budování nezávislosti na rodině.

Doveršení plné pohláví zralosti a ukončení tělesného růstu

Sociální schémata, vypsat a vysvětlit

1. Schémata osob – kategorizovaná pojetí druhých lidí, která umožňují neprof. psychologickou identifikaci osob.

2. Schémata sebe sama– obecná informovanost o sobě samém, která stanoví způsob zpracování informací o sobě.

3. Schémata rolí– vyjadřují standardy a normy chování formulované z hlediska rasy, pohlaví, věku, skupinové příslušnosti a zaměstnání, dovolující předvídavost chování.

4. Schémata událostí– znalost typické posloupností událostí ve standardních sociálních situacích, která umožňuje chápat jejich význam a předvídat jejich vývoj. (např. jdeme do divadla - šatna, usazení, představení)

5. procedurální sociální schémata– týkají se spíš formálních pravidel. (pravidla a rituály,

např. při seznamování)

Témata, do kterých materiál patří