psychologie-zkouskove-testy
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
5a.
Motivace, její průběh a související potřeby
Technika mluveného projevu
Kojenecké a batolecí období
Pojmy: vlastnosti divergentního prostředí (6), plynulost, původnost, propracovanost, pružnost (flexibilita),
citlivost, redefinice. Selyeho koncepce (2),Eustres, Distres. nejčastější laické chyby (3), halo efekt, implicitní teorie osobnosti, stereotyp. míra přesnosti. pudy dle Freuda (2),smrti, sexualni. typy pozorování (2) skryte, přimě
Motivace, její průběh a související potřeby
Motivace je proces, ve kterém se uvolňuje určité množství energie a směřuje k určitému cíli. čím je motivace silnější, tím více úsilí duševního i tělesného člověk vynakládá.
Základním termínem teorií motivace jsou potřeby organizmu, které vyvolávají motivy. Organizmus, aby přežil musí udržovat rovnováhu se svým prostředím. Pokud něco chybí, vnitřní systém davá signal do svého řídícího centra, vzniká potřeba, doplnit to co chybí. Tak bude, pokud opět nedojde informace do řídícího centra, které rozvine aktivitu na vyrovnání nerovnováhy.
Technika mluveného projevu (skládá se ze tří základních činností:)
1. respirace - dýchání,
2. fonace - tvoření hlasu,
3. artikulace - tvoření hlásek.
Technika dýchání
-
vědomé řízení dýchání
-
odstranit nadbytečné svalové napětí – propojení dýchání hrudního a bráničního
Tvoření hlasu
-
základní tón vyniká pomocí výdechového proudu v hrtanu rozkmitáním hlasivek (má určitou výšku a sílu)
-
znělost a barvu získáváme v rezonančních dutinách
-
je nutné správně posadit hlas
Tvoření hlásek a jejich výslovnost
-
na tom se podílejí mluvidla – jazyk, usta, tvrdé a měkké patro, spodní čelist, zuby, dásňový výstupek.
Kojenecké a batolecí období
Kojenecké období3. – 17. měsícprvní rok
Batolecí období 18 měsíců až 2 roky
probíhá přeměna závislého miminka do malého svérázného človíčka. Charakteristické prvním vzdorem obdobím sebeprosazování (typickým výrokem je „Já sám”a experimentuje se slovem NElZE) 3-leté dítě již má většinou velmi dobrou slovní zásobu, umí i básničky, domluví se i s cizími lidmi, je dost obratné aby začínalo kreslit něco. Učí se hrát s ostatní děti společně.
5b.
Rozhovor a jeho dělení
Afiliace, rozdíl mezi stavem sociálním a emoc. Izolací
Citové stavy vnímání
Pojmy: druhy konfliktů – intrapersonální, interpersonální, skupinový, meziskupinový
apetence, averze učení dle získaných schopností – sezomotoricke, sepoznatkům, metody řešení problémů
sociální učení – napodobování, zpěnovaní, zastupně, uč si identifikaci, anticipační uč
Rozhovor a jeho dělení
Rozhovor - z něhozískáváme velkou část informací mimo pozorování.
Bez rozhovoru člověk se neumí obejít. Ale rozhovor vyžaduje, aby člověk uměl více naslouchat než mluvit, správně vnímal co se jimu druhý člověk snaží sdělit.