Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




ke-zkousce-souhrn-ze-vsech

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (36.83 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Komunikace

Základní funkce mezilidské komunikace:

komunikační

interakční

perceptivní

Komunikace v organizaci:
je základem existence firmy a její celkové funkčnosti
rozhoduje o úspěchu firmy
jde o důležitou součást společenského i pracovního života
nedílná součást všech manažerských funkcí

Formy komunikace:
verbálně – slovně
neverbálně - mimoslovně:
Haptika - podání ruky, doteky
Proxemika - sympatická vzdálenost, osobní zóny, „vertikální proxemika“
Mimika - primární emoce, sekundární emoce, pohledy očí
Posturologie - kongruence poloh, kompozice, konfigurace, pozitura
Gestikulace - doprovodná a nahrazující funkce gest
vizuálně – sdělování činy

Komunikační kanály:
formální – cesty a způsoby předávání jsou objektivně stanoveny potřebami organizace
neformální – působení interpersonálních vztahů, fámy, pomluvy atd.
metakomunikace – člověk sděluje něco jiného verbálně a něco jiného neverbálně
komunikační mix – osobní prodej, reklama, podpora prodeje, přímý prodej, PR

Směry

1. Sestupná komunikace: směřuje „shora dolů“, tzn. od jedince na vyšším stupni podnikového řízení k jedincům na nižším stupni. Má direktivní charakter, informační tok může jít přes několik úrovní

2. Vzestupná komunikace: směřuje „zdola nahoru“. Předpokladem efektivní komunikace je zde podpora, povzbuzování a motivování zaměstnanců k tomu, aby diskutovali o politice a plánech organizace. Tato komunikace nemá direktivní charakter

3. Horizontální komunikace: představuje komunikaci mezi představiteli podnikových útvarů na rovnocenné organizační úrovni. Chybí zde vzájemná podřízenost a obsah má zpravidla koordinační úlohu.
4. Diagonální komunikace: směřuje „křížem po diagonále“, tzn., zahrnuje komunikaci s lidmi v jiných útvarech, kteří mohou být v hierarchii výše nebo níže. Tento typ komunikace zpravidla nerespektuje organizační strukturu a je používán pro urychlení informačního toku

Témata, do kterých materiál patří