ke-zkousce-souhrn-ze-vsech
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Delegování - základní princip řízení. Dělíme na dočasnou a trvalou. Otázky: Věcné ……. Formální …….
Výhody: úspora času, rozvoj kompetencí pracovníků, motivování pracovníků, nové nápady a přístupy, odlehčení od rutinní práce a méně důležitých úkolů, vytvoření prostor pro důležitější práce
Překážky: delegování bezvýznamné práce, pracovníci odmítají práci
Řízení lidských zdrojů - od získávání pracovníků, uzavření pracovní smlouvy až po vyplácení mezd.
Osobností manažera: Vrozené (motivy, postoje, temperament), Získané (manažerské metody, odborné ználostí)
Manažerská role
rozhodovací - podnikatel, krizový manažer, řešení výkonnosti, problémů, konfliktů mezi lidmi
informační - sledovatel, šiřitel, mluvčí
interpersonální - reprezentant, vůdce, řešení konfliktů mezi lidmi
Vedení lidí - proces ovlivňování lidí takovým způsobem, že mohou uspokojovat své vlastní potřeby a současně jejich činnost přispívá k dosažení skupinových a podnikatelských cílů. Umění manažerů vést, usměrňovat, stimulovat a motivovat své spolupracovníky ke kvalitnímu, aktivnímu, tvůrčímu plnění cílů jejich práce řešení
Způsoby vedení: přikazováním x identifikací (uspokojení pod\nadřízených) x participací x motivací
Styly řízení:
Autokratický: vedoucí řeší problém sám, vedoucí získává informace od podřízených a poté rozhoduje
Konzultativní: vedoucí mluví jednotlivě se svými podřízenými. informuje o problému podřízené, ale rozhoduje sám
Skupinový: vedoucí se skupinou formuluje alternativní řešení
Vnější stránka stylu řízení: způsob jednání s lidmi, způsob rozhodování, motivování…
Vnitřní stránka: uspořádanost a organizovanost pracoviště, pracovní doby i úroveň řešení úkolů, timemanagement
Význam motivace - správně motivovaní zaměstnanci jsou nepostradatelnou složkou fungující a prosperující firmy. Schopnost využití správné motivace může potvrdit a posílit vůdcovské postavení manažera.
Motivace vnitřní: touha po úspěchu, seberealizace, zábava
Motivace vnější: hmotná, sociální, ?morální?
Kontola - proces zjišťování jak a zda-li jsou cíle skutečně dosahovány a opravování odchylek, pokud se vyskytnou
Typy: osobní kontrolou z hlášení zpráv podřízených ze zdrojů mimo organizaci
Význam: Chybějící kontrola může vést k živelnosti, zhoršení mezilidských vztahů a především ke ztrátám. Přínos kontroly je ve zdokonalení celého systému firmy, zajišťuje oceňování dobrých výsledků a odhaluje nedostatky, ztráty.
Fáze: získávání a výběr informací ověřování výchozích informací kritické hodnocení procesů návrhy na opatření zpětná vazba
Funkce: evidenční, hodnotící, preventivní, srovnávací, eliminační, represivní
Přístupy a metody: běžná vnitřní kontrola, interní audit, externí audit