Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




ke-zkousce-souhrn-ze-vsech

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (36.83 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Řízení - hlavním úkolem je působit na pracovníky tak, aby pracovali efektivněji a činili tak dobrovolně

Systém je množina elementů (prvků), které jsou mezi sebou vázány nějakým vztahem, respektive vazbou, a jako celek má tento systém vztah ke svému okolí. Systém není jen souhrnem prvků, ale těch, jejichž vzájemné vztahy vytvářejí celek.

Typy organizační struktury – základní nosná struktura, která propojuje všechny ostatní a je tvořena organizačními jednotkami:
podle druhu činnosti: výroba, marketing, fin,oddělení, logistické oddělení
podle druhu transformačního procesu: úseky, ve kterých realizovaný transformační procesy(závody)
podle druhu organizačního procesu: území, odvětví, linka – 3 dimenze(území, odvětví, technologii)

Řídící struktura - je tvořena lidskými prvky, mezi nimiž jsou informační vazby, které mají charakter nadřízenosti, podřízenosti, spolupráce
Řídící jednotky – tvořené vedoucím pracovníkem a jeho podřízenými

Typy řídících jednotek podle vztahu vedoucího pracovníka:

autokratické

liberální

demokratické

Typy řídících jednotek podle vztahu k transformačním procesům:

liniové řídící jednotky – bezprostřední účast na řízení hlavních procesů, určují cíle a způsoby realizace
štábní řídící jednotky – účastní se hlavním procesů zprostředkovaně,

Typy řídících jednotek podle stupně řízení:

vyšší úrovně – vedení střední úrovně – úsek, provoz nižší úrovně – vedoucí pracovník zúčastněný…..

Základní typy řídících struktur: funkcionální divizionální

Faktory ovlivňující velikost řídící kapacity
subjektivní: schopnosti řídicích řídit; jejich odborná vzdělanost, inteligence, motivovanost, loajalita k podniku
objektivní: rozmístění podřízených, podobnost x nepodobnost funkcí, stejnorodost x různorodost funkcí

Plánování - Patří mezi klíčové manažerské funkce, manažer formuluje cíl a cesty k jeho dosažení
Informace ve fázi plánování: Získání informací Vyhodnocení informací (validnost) Zpracování – návrh plánu
Rozhodování ve fázi plánování: Výběr plánovací metody (předem) Podrobnost plánu (předem) Stanovit parametry plánovaných variant (předem) Výběr zpracovaných variant - plán

Varianty: pesimistická (nejhorší přijatelná) průměrná (nejpravděpodobnější) optimistická (nejvyšší očekávání)
Náklady objektivní x výnosy subjektivní

Organizování - vymezení, stanovení a zajištění činností a vzájemných vztahů lidí a kolektivů při plnění naplánovaných úkolů
Informace ve fázi organizování: Ustanovení OJ - Výběr místa (fyzicky) - Zařazení OJ do stávající organizační struktury - - Složení týmu -Přiřazení VP pro OJ (technické parametry, odpovídající technologii)

Ovlivňování a kontrola ve fázi organizování:
Kontrola funkčnosti realizované varianty: výkon, kvalita, termíny, náklady (zisk)
Ovlivňování – Změna na trhu nebo Změna v podniku

Témata, do kterých materiál patří