Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




zapoctova-test-2-ze-dne-9-1-2012

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (148.55 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Primární saldo rozpočtu je definováno jako:

a. rozdíl běžných vládních příjmů a celkových výdajů, snížených o úroky spláceného dluhu. b. rozdíl vládních příjmů (běžných i kapitálových) a běžných výdajů, snížených o úroky spláceného dluhu. c. rozdíl vládních příjmů (běžných i kapitálových) a celkových výdajů, snížených o úroky spláceného dluhu. d. celkové saldo očištěné o vlivy hospodářského cyklu (cyklicky upravené saldo).

Aby se dle zákona o veřejných zakázkách jednalo o veřejnou zakázku, musí být současně splněny určité podmínky. Která z níže uvedených podmínek není vyžadována?

a. zakázka musí zahrnovat prvek úplaty na straně zadavatele (byť i jen potenciální), b. musí se jednat o zakázku na dodávky, služby nebo stavební práce. c. uchazeč o veřejnou zakázku musí být fyzickou nebo právnickou osobou se sídlem v ČR d. zakázka musí být zadávána osobou, která je zadavatelem veřejných zakázek,

Čisté fiskální užitky jsou:

a. rozdílem mezi daněmi placenými do veřejných rozpočtů a daněmi placenými do územního rozpočtu z hlediska jednotlivých rezidentů územní samosprávy. b. rozdílem mezi obdrženými dotacemi od vyšších úrovní veřejného rozpočtů a dotacemi poskytnutými nižším úrovním veřejného rozpočtu. c. rozdílem mezi užitkem z veřejných statků a daněmi placenými na jejich financování z hlediska jednotlivých rezidentů územní samosprávy. d. rozdílem mezi příjmy z uživatelských poplatků a náklady na poskytování místních veřejných služeb.

Výdajová potřeba pro danou územní samosprávu se vypočte jako:

a. součet potřeby všech samospráv za jednotlivé výdajové položky, vážený reprezentativními jednotkovými výdaji u jednotlivých výdajových položek. b. součin míry fiskálního úsilí a fiskální potřeby. c. součet potřeby dané samosprávy za jednotlivé výdajové položky, vážený reprezentativními jednotkovými výdaji u jednotlivých výdajových položek. d. součet potřeby dané samosprávy za jednotlivé výdajové položky dělený součtem potřeby za všechny územní samosprávy.

Rozpočet organizační složky ÚSC:

a. je napojen na rozpočet zřizovatele brutto způsobem b. je napojen na rozpočet zřizovatele netto způsobem jen u běžného rozpočtu. c. není napojen na rozpočet zřizovatele d. je napojen na rozpočet zřizovatele netto způsobem

Komunálním dluhopisem se rozumí:

a. dluhopis emitovaný obcí b. dluhopis emitovaný územním samosprávným celkem nebo bankou, která celý výnos emise použije na poskytnutí úvěru územním samosprávným celkům. c. dluhopis emitovaný krajem d. dluhopis emitovaný obcí nebo bankou, která celý výnos emise použije na poskytnutí úvěru územnímu obcím. e. dluhopis emitovaný územním samosprávným celkem.

Pojmem sdílení příjmů je možné označit:

a. neúčelové, nepodmíněné dotace. b. účelové, podmíněné dotace c. účelové dotace bez spoluúčasti d. účelové dotace se spoluúčastí

Témata, do kterých materiál patří