zapoctova-test-2-ze-dne-9-1-2012
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Na dluhu obcí ČR se nejvíce podílí dluh z:
a. závazky z obchodního styku b. přijatých úvěrů c. emitovaných obligací d. přijatých návratných finančních výpomocíJedním z přístupů k prevenci fiskální nerovnováhy je spolehnutí se na pravidla trhu. Podmínkou dobré funkčnosti je splnění zejména následujících podmínek:
a. finanční trhy musí být volné a otevřené, tzn., že územní samosprávy nesmí mít žádná přednostní práva při získávání půjček. Potenciální věřitelé musí mít dostatečné informace o všech závazcích dlužníka a jeho schopnosti je splácet. Věřitelé nesmí mít žádnou záruku náhrady škody ze strany centrální vlády v případě nesplácení územní vládou. b. finanční trhy musí regulovány, při poskytování úvěrů územním samosprávám musí být respektována jejich specifika. Potenciální věřitelé musí mít dostatečné informace o všech závazcích dlužníka a jeho schopnosti je splácet. Věřitelé nesmí mít žádnou záruku náhrady škody ze strany centrální vlády v případě nesplácení územní vládou. c. finanční trhy musí být volné a otevřené, tzn., že územní samosprávy nesmí mít žádná přednostní práva při získávání půjček. Potenciální věřitelé musí mít dostatečné informace o všech závazcích dlužníka a jeho schopnosti je splácet. Věřitelé musí mít záruku náhrady škody ze strany centrální vlády v případě nesplácení územní vládou. d. finanční trhy musí být regulovány, při poskytování úvěrů územním samosprávám musí být respektována jejich specifika. Potenciální věřitelé musí mít dostatečné informace o všech závazcích dlužníka a jeho schopnosti je splácet. Věřitelé musí mít záruku náhrady škody ze strany centrální vlády v případě nesplácení územní vládou.Míra fiskálního úsilí fiskální jednotky se počítá jako:
a. podíl potenciálních příjmů a skutečných výdajů b. podíl skutečných výdajů a potenciálních příjmů c. podíl skutečných příjmů k fiskální kapacitě. d. součin daňové základny a reprezentativní daňové sazbyK vydání komunálních dluhopisů je nutný předchozí souhlas
a. Vlády ČR a Ministerstva financí ČR b. Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR c. Nejvyššího kontrolního úřadu ČR d. Ministerstva financí ČR e. Ministerstva vnitra ČRNovela zákona o rozp. určení daní od roku 2008 znamenala výrazné snížení příjmů pro:
a. Plzeň b. Modravu c. Stožec d. Prahu e. Prahu, Brno, Ostravu, Plzeň f. Olomouc g. České BudějovicePodle Usnesení Vlády ČR ze dne 12. listopadu 2008 č. 1395, o monitoringu hospodaření obcí budou po vyhodnocení všech podkladů obce,
a. jejichž ukazatel celkové likvidity bude v intervalu <0; 1> , a zároveň podíl jejich cizích zdrojů a přijatých návratných finančních výpomocích k celkovým aktivům bude vyšší než 25 % včetně, vyloučeny z možnosti žádat o úvěry a nebude jim schválena žádost o emisi komunálních obligací. b. jejichž ukazatel celkové likvidity bude v intervalu <0; 1> , a zároveň podíl jejich cizích zdrojů a přijatých návratných finančních výpomocích k celkovým aktivům bude vyšší než 25 % včetně, osloveny dopisem ministra financí a požádány o zdůvodnění neuspokojivého stavu a o stanovisko zastupitelstva obce (kopii dopisu obdrží příslušný krajský úřad). c. jejichž ukazatel celkové likvidity bude v intervalu <0; 1> , a zároveň podíl jejich cizích zdrojů a přijatých návratných finančních výpomocích k celkovým aktivům bude vyšší než 25 % včetně, vyloučeny z možnosti žádat o nenárokové dotace ze státního rozpočtu. d. jejichž ukazatel celkové likvidity bude v intervalu <0; 2> , a zároveň podíl jejich cizích zdrojů a přijatých návratných finančních výpomocích k celkovým aktivům bude vyšší než 125 % včetně, osloveny dopisem předsedy vlády a požádány o zdůvodnění neuspokojivého stavu a o stanovisko zastupitelstva obce (kopii dopisu obdrží příslušný krajský úřad).