Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




(1) 1. a 2. Příprava na hodinu - Houby - úvod, stavba těla hub s plodnicí

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.36 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

• Znáte další zástupce hub, které mají lupeny? A zástupce hub, které mají rourky?

• poslouchají, sledují, zapisují si, kreslí a popisují podle tabule stavbu houby s plodnicí do sešitu, pracují s učebnicí, odpovídají na položené otázky; případně reagují, když jim není něco srozumitelné • výklad, vysvětlování, popis, rozhovor vyvozovací, práce s učebnicí, grafické a výtvarné činnosti, projekce statická, pozorování • – | | – 25 min

• tabule s křídou, učebnice,

sešity žáků,

psací potřeby, prostředky k prezentaci

Fáze Podrobný popis aktivity učitele Podrobný popis aktivity žáků Metoda

Forma

Organizace výuky

Čas

Poznámky

pomůcky

fixace

4 min

aplikace

1 min

• otázky a úkoly:

- Co jsou to houby, co je pro ně charakteristické?

- Uveďte rozdělení hub na skupiny a podskupiny.

- Co je to stélka, z čeho je u mnohobuněčných hub tvořena? (houbová vlákna) Co vytvářejí?

- Na které 2 základní stavební jednotky je členěno tělo houby s plodnicí? Popište hlavní části dospělé plodnice.

- Jak se nazývají rozmnožovací částice hub, které vypadávají z klobouku?

• úkol:

Určete na jednotlivých obrázcích v prezentaci, zda jde o houbu lupenatou nebo rourkatou.

• odpovídají na položené otázky a úkoly z paměti nebo s pomocí svých zápisků z hodiny, případně učebnice

• pozorují v prezentaci jednotlivé obrázky zástupců hub s plodnicí a odpovídají, zda jde o houbu lupenatou nebo rourkatou

• rozhovor upevňovací

• projekce statická, pozorování, rozhovor zjišťovací

• – | | –

• – | | –

4 min

1 min

• sešity žáků, učebnice

• – | | –, prostředky k prezentaci

Závěr

5 min

• celkové zhodnocení aktivity žáků

• informování o tématu další hodiny (rozmnožování hub s plodnicí, houby a prostředí)

• rozloučení se s žáky

• poslouchají

• – | | –

• loučí se, balí se

• popis

• výklad

• – | | –

2,5 min

2 min

0,5 min

1. vlastní teoretická příprava na hodinu

2. zápis

3. obrázky z ppt prezentace

Vlastní závěrečné zhodnocení:

6. A – expozice byla mírně časově překročena, čas na fixaci se o něco zkrátil na úkor vynaložení času pro aplikaci

– někteří z žáků neměli potřebné pomůcky, psali na volný list papíru; někteří žáci místy rušili průběh hodiny povídáním si o něčem, co s tématem hodiny nesouviselo; někteří zase aktivitu projevovali, mnozí z nich však dychtivě vykřikovali

– cíle byly celkově naplněny dostatečně dobře, neboť téměř vše vyšlo podle plánu, kromě ubrání času při fixaci

– měl bych si více ohlídat celkovou kázeň žáků; dbát také na srozumitelnost pokynů, na podněty žáků, pokud někomu není něco jasného, včetně situace, kdy žák třeba neví jistě, co se po něm chce; žák může mít také jakékoliv technické problémy, například, že nemá čím, nemá na co psát či kreslit, neví jak si uspořádat zápis, když na dané stránce nebo dvoustránce v sešitě již nemá místo, které by bylo potřeba nebo které by chtěl/a; příště bych vynaložil čas k zopakování učiva předešlé hodiny, rád bych také již časově nepřetahovat expozici; rovněž bych mohl využít metody, které by žáky lépe aktivovaly, třeba je i nechat některé informace si vyhledat, případně použít pracovní list nebo také didaktickou hru (např. i přiřazovačky, doplňovačky, křížovky, apod.)

Témata, do kterých materiál patří