Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




(1) 1. a 2. Příprava na hodinu - Houby - úvod, stavba těla hub s plodnicí

DOC
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.36 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOC.

– pracovalo se mi vzhledem ke svému stanovenému plánu poměrně přijatelně; sice však ve mně také vyvstaly negativní pocity, nebyly však ani tak kvůli chování, zvláště některých, žáků, jako spíše kvůli sobě samotnému, neboť jsem si skutečně mnohdy vědom řady svých vlastních nedostatků; ačkoliv žáci sami mají již obecně ve škole nějak stanovená pravidla a povinnosti, která prostě dodržovat musí, jsem si však jako budoucí učitel vědom, že velice záleží právě na nás, abychom žáky vedli k jakési větší vnitřní motivaci se zajímat o to, co je učíme, aby je náš předmět také bavil a mohli si alespoň sem tam říci, že jim ten náš předmět něco přinesl; jsem si toho skutečně vědom, jen v praxi zatím poznávám, že není vůbec snadné toho docílit, byť bych možná někdy i věděl alespoň o některých metodách či formách, které by mi k tomu mohly lépe dopomoci, mnohdy však nakonec na jejich realizaci nemám čas, anebo, upřímně, prostě nejsem schopný si na to čas udělat, často totiž si ani nedokážu v praxi představit nejen, které prostředky bych mohl použít, ale jak je vlastně v mnoha konkrétních tématech co nejlépe využít, aby mi jejich využití v rámci svých příprav na hodinu nezabíraly nadměrně mnoho času, a aby se ještě nakonec také nestalo, že by nebyly dostatečně efektivní a já bych si pak jen vyčítal, že jsem je ani používat neměl nebo bych byl z toho tak zoufalý a řekl bych si, že takovéto originálnější, kreativnější a zajímavější prostředky vůbec nedokážu pořádně pro konkrétní situace vymyslet nebo je přijatelně použít; zatím však tolik hlavu nevěším, stále si říkám, že jsem na své profesní dráze teprve na začátku a časem mě toho může ještě samotného inspirovat a motivovat tolik, jak si nyní ani nedokážu představit a ještě mohu být velice pozitivně překvapen

6. B – čas již ve všech fázích hodiny přijatelně vyšel, na fixaci i aplikaci již bylo času dostatek, ne-li navíc

– tato třída byla na hodinu již o něco lépe připravena, především co se týče pomůcek; žáci zde byli také celkově ukázněnější; aktivní byla většina třídy, byť zvláště pár stejných žáků často čile vykřikovali

– cíle byly naplněny poměrně úspěšně, podařilo se alespoň u některých žáků ověřit, že se skutečně něco naučili

  • stále bych si však měl celkově více všímat mnohých podnětů žáků, usměrňovat je apod.; opět platí, že bych mohl lépe aktivizovat žáky

  • pracovalo se mi v této třídě patrně lépe, žáci mi připadali poněkud hodnější, zvláště někteří byli ke mně opravdu milí; především mě také velice těší pocit, že tato třída si toho z hodiny, v rámci stejného tématu, odnesla o něco více, než třída předchozí; možná je to také právě vlivem skutečnosti, že jsem toto stejné téma učil již podruhé, a na tuto hodinu jsem byl již vybaven o něco lepší zkušeností

Témata, do kterých materiál patří