Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




(10)17. a 18. Příprava na hodinu - Ptáci - vodní ptáci

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.75 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

• loučí se, balí se

• popis

• výklad

• – | | –

2,5 min

2 min

0,5 min


Přílohy:
1. zápis

2. vyplněná cvičení z pracovního sešitu, doplněná o poznámky

3. obrázky z ppt prezentace

Vlastní závěrečné zhodnocení:

7. B – čas zde vyšel nazbyt dokonce více než 5 minut, což bylo opět využito k volnějšímu popovídání si s žáky

– také v této hodině projevovali žáci příznivou míru aktivity, byť jsem již více zaznamenal především trojici chlapců, kteří se místy ne zcela věnovali výuce, a u 2 z nich jsem navíc zjistil, že nemají některé potřebné pomůcky; většina se však aktivně hlásila o slovo nebo poměrně pružně reagovali, pokud byli vyzváni; samostatná práce proběhla velmi rychle, v úkolu s příležitostí získat známku 1 byli téměř všichni úspěšní

– naplnění cílů bylo velmi dobré, některé poznatky a dovednosti v poznání zástupců vodních ptáků již žáci měli a spíše si jen část doplnili

– napadlo mě, že by žáci mohli přispět i vlastními samotnými poznatky alespoň o některých zástupcích ptáků, například formou referátů

– opět jsem si z hodiny této třídy v podstatě odnesl spíše jen pozitivní pocity; napadlo mě, že se žáci snaží pracovat rychle schválně za účelem, aby zbyl čas na osobní povídání si, na druhou stranu to může být i tím, že téma ptáků, možná i živočichů nebo aspoň obratlovců, je pro žáky atraktivní; poměrně mě překvapilo, že zde nedošlo k žádným viditelným reakcím smíchu ani v části s mnohoznačnými výrazy

7. A – vyšel zde čas i ke kvalitnějšímu potřebnému individuálnímu přístupu především pro dva nejpomalejší žáky

– aktivita většiny žáků byla i zde zaznamenatelná, byť poté trochu pokulhávala v důsledku emočního vypětí smíchem, což ku podivu nakonec nezapříčinila ani tolik část s mnohoznačnými výrazy, jako něco zcela jiného, někteří žáci také vnášeli své příspěvky k tématu pokřikováním; samostatná práce zde potíže nečinila, v rámci příležitosti získat známku 1 byla úspěšná většina žáků, která papír odevzdávala

– vzhledem k okolnostem byly cíle naplněny velice uspokojivě, část poznatků žáci již měli, také již dovedli poznat většinu zástupců vodních ptáků, podařilo se mi především také získat zpětnou vazbu od daných dvou nejslabších žáků, což považuji za velmi úspěšné

  • zřejmě i zde se dalo žáky využít k přispění poznatků alespoň o některých zástupcích ptáků formou referátu, byť možná by byl v této třídě vhodnější některý obsah při výkladu v rámci možností alespoň nepatrně zkrátit

  • z této hodiny jsem si i v rámci této třídy odnesl převážně kladné pocity, žáci pracovali v rámci možností dobře; během části s mnohoznačnými výrazy sice došlo k mírnému emočnímu vypětí smíchu, k mému údivu však v tomto momentě nedošlo až k tak výraznému zádrhelu jako v situaci, kdy jsem psal na tabuli při použití kulatých odrážek (•), kde jsem tuto odrážku nazval jako „kulička“ a právě tento výraz způsobil nejintenzivnější emoční projevy smíchu, což částečně doteď nechápu proč zrovna tento podnět byl tak silný, ale beru zřetel, že u žáků v tomto věku je potřeba očekávat téměř cokoliv, byť mě jistou dobu poté neustále s odkazem na daný incident především dva chlapci neustále obtěžovali, ale raději jsem nakonec zvolil strategii tolerance; možná však nakonec i díky tomu jsem nabyl dojmu jakési přátelské sounáležitosti, byť mírně překročila normu, ale stále si myslím, že to zdaleka není jedna z nejhorších situací, co by mě na praxi potkala, nakonec se již tomu směju i já a raději to beru s nadhledem

Témata, do kterých materiál patří