(10)17. a 18. Příprava na hodinu - Ptáci - vodní ptáci
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
- kontrola úloh z pracovního sešitu; vybízení nejen aktivních žáků ke sdělení svého řešení; usměrňování především v případě chyb v úlohách, zjišťování příčiny těchto chyb, jejich oprava, popř. využití tabule s křídou
• odpovídají na položené otázky a úkoly z paměti nebo s pomocí svých učebních materiálů z minulých hodin
• poslouchají, sledují, zapisují si do sešitu, pracují s učebnicí, odpovídají na položené otázky; případně reagují, pokud jim není něco jasné
• poslouchají, doplňují si řešení úloh v pracovním sešitu, potřebné informace samostatně hledají v učebnici; případně reagují, pokud jim není něco zřejmé nebo odpovídají na položené doplňující otázky
- postupně sdělují svá řešení úloh z prac. sešitu, v případě nesprávného řešení jeho oprava popřípadě i jinými žáky
• rozhovor opakovací
• výklad, vysvětlování, popis, rozhovor vyvozovací, práce s učebnicí,
grafické činnosti, projekce statická, pozorování
• vysvětlování, práce s učebnicí, s pracovním sešitem, rozhovor vyvozovací, grafické činnosti, diskuse
• – | | –
• hromadná
– frontální
• hromadná
- samost. práce
- frontální
5 min
15 min
8 min
• učební materiály žáků
• tabule s křídou, učebnice,
sešity žáků,
psací potřeby, prostředky k prezentaci
• učebnice, pracovní sešity, sešity žáků,
psací potřeby, tabule s křídou
Forma
Organizace výuky
ČasPoznámky
pomůcky
fixace
4 min
diagnóza
3 min
• otázky a úkoly:
- Charakterizujte společné znaky vodních ptáků.
- Uveďte rozdělení vodních ptáků na 3 skupiny a srovnejte, v čem se především první 2 z nich liší.
- Jmenujte zástupce vrubozobých ptáků. Podle kterého znaku se tato skupina jmenuje vrubozobí?
- Podle kterého znaku se kormoráni řadí mezi veslonohéy?
• úkol s příležitostí získat známku 1:
Poznejte na jednotlivých obrázcích v prezentaci zástupce vodních ptáků, uveďte alespoň jejich rodové názvy. Po uvedení svých odpovědí na papír mi jej můžete odevzdat.
• odpovídají na položené otázky
a úkoly z paměti nebo s pomocí svých učebních materiálů z hodiny
• pozorují v prezentaci jednotlivé obrázky zástupců vodních ptáků, písemně na papír uvádějí alespoň jejich rodové názvy; následně papír se svými odpověďmi mohou odevzdat
• rozhovor upevňovací
• projekce statická, praktické zkoušení (test průběžný), grafické činnosti
• hromadná
– frontální
• – | | –
4 min
3 min
• učební materiály žáků
• papíry k poznávačce,
psací potřeby, prostředky k prezentaci
Závěr
5 min
• celkové zhodnocení aktivity žáků
• informování o tématu další hodiny
(mokřadní ptáci)
• rozloučení se s žáky
• poslouchají
• – | | –