(4) 7. Příprava na hodinu - Hlodavci, zajícovci
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
• poslouchají, doplňují si řešení úloh v pracovním sešitu, potřebné informace samostatně hledají v učebnici; případně reagují, když jim není něco srozumitelné nebo odpovídají na položené doplňující otázky
- postupně sdělují svá řešení úloh 6 a 7 z prac. sešitu, v případě nesprávného řešení jeho oprava popřípadě i jinými žáky
- sledují obrázky v prezentaci
- postupně sdělují svá řešení úlohy 8 z prac. sešitu, v případě nesprávného řešení jeho oprava popřípadě i jinými žáky
- sledují obrázky v prezentaci
• odpovídají na položené otázky
a úkoly z paměti nebo s pomocí svých učebních materiálů z hodiny
• pozorují v prezentaci jednotlivé obrázky zástupců hlodavců a zajícovců, uvádějí alespoň jejich rodové názvy
• rozhovor opakovací
• vysvětlování, práce s učebnicí, s pracovním sešitem, rozhovor vyvozovací, výklad, popis, grafické činnosti, diskuse, projekce statická, pozorování
• rozhovor upevňovací
• projekce statická, rozhovor zjišťovací
• – | | –
• hromadná
- samost. práce
- frontální
- frontální
- samost. práce
- frontální
- frontální
• hromadná
– frontální
• – | | –
5 min
25 min
4 min
1 min
• sešity žáků, případně učebnice
• učebnice, pracovní sešity, psací potřeby, tabule s křídou, prostředky k prezentaci
• učební materiály žáků
• – | | –, prostředky k prezentaci
Závěr
5 min
• celkové zhodnocení aktivity žáků
• informování o tématu další hodiny
(chobotnatci, kytovci)
• rozloučení se s žáky
• poslouchají
• – | | –
• loučí se, balí se
• popis
• výklad
• – | | –2,5 min
2 min
0,5 min
Přílohy: 1. vyplněná cvičení z pracovního sešitu, doplněná o poznámky
2. obrázky z ppt prezentace k fázi fixace
Vlastní závěrečné zhodnocení:
8. A – čas vyšel poměrně překvapivě tak akorát
– u mnohých žáků mi především zpočátku připadalo, že se přede mnou nějak více ostýchají být aktivnější, bylo potřeba především na počátku více vyzývat žáky k aktivitám jednotlivě; jinak žáci plnili vše podle pokynů, tato třída pracovala spíše lehce pomalým, avšak klidným a poslušným způsobem
– naplnění cílů bylo docela zdařilé, ve většině případů žáci alespoň neměli žádný problém akceptovat mé pokyny a dokázali správně reagovat především během fáze fixace
– příště bych rád vnesl do hodiny pro všechny žáky nějakou příležitost získat známku 1 a třeba je i tím motivovat, dále mě zde napadlo použít i formu skupinové práce
-
pracovalo se mi zde příjemně, třída na mě působila poklidným, místy možná i línějším, ale milým dojmem
bobr evropský křeček polní
veverka obecná
kapybara
králík divoký
zajíc polní
pišťucha himalájská