(9) 15. a 16. Příprava na hodinu - Ptáci - chování
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
- Uveďte 3 způsoby hlasových projevů ptáků a charakterizujte je. Kterými dalšími způsoby se ptáci mohou dorozumívat?
- Objasněte, co jsou to tahy. Z jakých důvodů je někteří ptáci provádějí?
- Uveďte rozdělení ptáků podle provádění tahů na 3 skupiny. Stručně tyto skupiny charakterizujte.
a úkoly z paměti nebo s pomocí svých učebních materiálů z hodiny • rozhovor upevňovací • hromadná
– frontální 5 min • učební materiály žáků
Závěr
5 min
• celkové zhodnocení aktivity žáků
• informování o tématu další hodiny (vodní ptáci)
• rozloučení se s žáky
• poslouchají
• – | | –
• loučí se, balí se
• popis
• výklad
• – | | –2,5 min
2 min
0,5 min
Přílohy: 1. zápis
2. vyplněná cvičení z pracovního sešitu, doplněná o poznámky
Vlastní závěrečné zhodnocení:
7. B – čas vyšel ve všech fázích hodiny dobře
– žáky téma poměrně již při motivační fázi velice zaujalo, aktivitu projevovali v podstatě všichni, neustále se někdo hlásil o slovo; během samostatné práce jsem nezaznamenal sebemenší problém
– cíle byly naplněny s převahou, s třídou se dá pracovat poměrně rychle, podařilo se mi snad u všech prověřit, že si z hodiny něco odnesli
– příště bych zařadil i zde úkol s příležitostí získat známky 1
– v této třídě se mi pracuje velice dobře, žáci nemají problém plnit mé pokyny poměrně rychle, někteří mě opravdu dokáží zaujmout i svými podněty
7. A – nevyšlo mnoho času k individuálnějšímu a potřebnému věnování se dvou nejpomalejších žáků, kde jeden z nich je žák se speciálně vzdělávacími potřebami pracující s asistentkou
– většina žáků i zde projevovala zaujetí nad tématem hodiny, rovněž se našlo několik žáků, kteří měli zajímavé podněty; pokud bych nepočítal dva nejslabší žáky této třídy, plnění úkolů samostatné práce nikomu nečinil problém
– v rámci možností byly cíle naplněny poměrně dobře, alespoň pro většinu třídy, u nichž nebyl takový problém prověřit, že si z hodiny něco odnesli
-
také i zde bych příště zařadil příležitost získat známku 1 v rámci úkolu
-
práce je zde sice náročnější na časové podmínky, především kvůli přítomnosti žáka se speciálně vzdělávacími potřebami, snažím se odnášet si z hodin této třídy spíše dobré pocity; nejde si nepovšimnout především jistou dvojici chlapců, kteří mají tendenci vnášet do hodiny legraci, někdy mi to připadá, že to může být mírně na hranici normy, rovněž skupinka holek zde často projevuje zvýšenou frekvenci smíchu, zatím to však považuji spíše jako přirozenou součást projevů dospívání, třída jinak nemá výrazný problém plnit pokyny během výuky