Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




11. Projektování výuky

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (49.94 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

Výukové cíle:

  • kognitivní

  • afektivní

  • psychomotorické

Kognitivní výukové cíle dle taxonomie Benjamina Blooma:

  1. zapamatování (zapamatuji si fakt)

  2. porozumění (porozumím)

  3. aplikace (použiju)

  4. analýza (rozdělím do částí)

  5. syntéza (tvořím z toho, co vím)

  6. hodnotící posouzení

Afektivní výukové cíle

  • zaměření na citovou (emoční stránku)

  • budování zájmů, postojů, hodnot a přesvědčení

Psychomotorické cíle:

  • dovednosti

Jak správně formulovat cíle?

  • Komplexnost – kognitivní, afektivní a psychomotorické dohromady

  • Konzistentnost – nejprve dosáhnout nižších cílů, poté vyšších

  • Kontrolovatelnost – konkrétní formulace, konkrétní podmínky

  • Přiměřenost – přiměřeně žákům věku a schopnostem

Tvorba učebních úloh:

Široká škála všech učebních zadání, a to od nejjednodušších úkolů, vyžadujících pouhou pamětní reprodukci poznatků, až po složité úkoly, vyžadující tvořivé myšlení.

Zásady správného použití učebních úloh:

  • Prostupují celým vyučovacím procesem (nejenom na začátku a na konci, ale i ve výkladu)

  • Jsou součástí vyučovacího procesu – nemohou hrát autonomní roli

  • Podávány v promyšlených souborech (baterie učebních úloh), ne jednotlivě

  • Neměly by být vytvářeny bezděky

  • Jsou sestaveny na míru jednotlivým VVC

  • Při jejich sestavování se projeví, jaký je učitel odborník

Témata, do kterých materiál patří