24. Kvalita školy a pedagogická evaluace
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Uveďte příklad autoevaluační činnosti učitele v praxi.
cíl autoevaluace: Zlepšení kvality organizace školy => Zlepšení kvality poskytovaného vzdělávání umožňuje reflektovat svoji práci a tedy si lépe stanovovat vlastní cíle a volit prostředky k jejich naplnění Přínos pro: Žáky Učitele Školu ČŠI Zřizovatele Rodiče
Kolegium – neformální setkávání učitelů, zpravidla k danému tématu. Nejde o pravidelně svolávané porady. Můžou být projednávány například výsledky dotazníkového šetření mezi rodiči, s vedoucí školního stravování řešení jednotlivé problematické body, problematika zájmových kroužků apod. Závěry nejsou vedeny ve formě zápisů, ale jsou ihned uplatňovány ve vyučování a jsou zakládány do Modrých knih.
Pedagogické rady – formálnější organizace a postupy (např. hlasování). Probíhá 4 krát ročně. Obsahem bývá prospěch žáků, předpisy, závěry z ředitelských porad apod.
Dotazníky – postoj žáků ke škole, postoj rodičů ke škole, hodnocení školy pedagogy
Výroční zpráva o výsledcích pedagogického působení a Vlastní působení školy = zhodnocení práce školy ve školním roce, plnění cílů ŠVP
Diskuse, pohovor se žáky – výsledek pedagogického působení, jak žáci rozumí/nerozumí, proč se nestihlo, co se líbilo/nelíbilo (průběžně v hodině)
Testy, písemné práce, prověrky – zjištění úrovně vědomostí a dovedností, schopnost aplikovat učivo (průběžně, dle tematických plánů)
Vzájemné hospitace, audio nebo videonahrávka, rozbor hodiny – zjištění kvality vyučovacího procesu, metody, vystupování, řečové schopnosti …
Dotazník hodnocení učitele žákem – zpětná vazba učitel/žák
Portfolio – komplexní osobní růst (studium, příspěvky do odborného tisku, osvědčení, nejlepší práce svých žáků, úspěchy v soutěžích, závěrečné práce atd.)