PEDPSY-otázky-k-testu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
B „Jsou v něm očekávání, která se opírají o vnější faktory vývoje člověka, ale zároveň respektují hranice vymezené vrozenými a dědičnými předpoklady pro vývoj jedince.“
C „Vše záleží na štěstí, které člověka v životě potká.“
D „Dejte mně tucet dětí a možnost zcela usměrňovat jejich prostředí a já vám z nich udělám, co si budete přát: vědce, komisaře, profesory, nebo zločince..“
Snížený výkon, únava, negativní pocity znamená
A burn-out syndrom
B všeobecný adapt. Syndrom
C hyperbulie
D frustrační tolerance
Co nepatří mezi základní pedagogické kategorie
A prostředky výchovy
B cíle výchovy
C zákonitosti výchovy
D principy výchovy
Mezi vědecké pedagogické časopisy vydávané v současnosti NEPATŘÍ:
A Pedagogická orientace
B Pedagogické listy
C Studia paedagogica
D Orbis scholae
Mezi copingové strategie nepatří:
A hledání nevědomých motivací
B zaměření na emoce
C hledání podpory u druhých
D zaměření na problém
Ve kterém z následujících bodů je správně naznačen obecný postup řešení problémů
A identifikace problému, vytvoření plánu nápravy, formulace hypotéz, ověření funkčnosti plánu nápravy
B vytvoření plánu nápravy, identifikace problému, formulace hypotéz, ověření funkčnosti plánu nápravy
C formulace hypotéz, vytvoření plánu nápravy, identifikace problému, ověření funkčnosti plánu nápravy
D identifikace problému, formulace hypotéz, vytvoření plánu nápravy, ověření funkčnosti plánu nápravy
Druh učení, při kterém negativní nebo pozitivní důsledky vedou ke změně se nazývá:
A klasické podmiňování
B Instrumentální podmiňování
C asociační učení
D elementární učení
Mezi základní vědy nepatří:
A vývojová psychologie
B klinická psychologie
C obecná psychologie
D sociální psychologie
Mezi tzv. CULTURE-FAIR testy inteligence, které nejsou zcela závislé na sociálním kontextu a poněkud lépe tak postihují obecnější faktory inteligence, patří testy
A neverbální
B kvantitativní
C verbální
D objektivní
Úplnou ztrátu vůle nazýváme:
A afázie
B abulie
C hypertenze
D hyperbulie
Pedagogika je prostoupena teoriemi a metodami z jiných vědních disciplín, to se nazývá:
A internacionalizace
B intersubjektivita
C interdisciplinarita
D interaktivita
Ve kterém jsou potřeby podle Maslowa seřazeny správně?
Fyziologické potřeby, potřeba bezpečí, potřeba lásky, potřeba sebeúcty
Jak označujeme cíle výchovy, které jsou společné více výchovným procesům (např. rozvoj charakteru)?
A cíle adaptační
B cíle odborné
C cíle obecné
D cíle autonomní
Mezi základní principy vnímání podle Gestaltu nepatří:
A figura a pozadí
B podobnost
C dobrý tvar
D významnost
Pro souvislost mezi vlivem prostředí a dědičnosti na vývoj dítěte platí:
A nelze hovořit o žádných interakcích mezi těmito vlivy