PEDPSY-otázky-k-testu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
A reflexe
B sebehodnocení
C dedukce
D syntéza
Feminizace pedagogických profesí vyjadřuje, že:
A je třeba zvyšovat podíl žen v pedagogických profesí
B je vysoké zastoupení žen v pedagogických profesích
C součástí pedagogických profesí je feminismus
D je třeba zvyšovat podíl mužů v pedagogických profesích
Krystalické znalosti jsou podle Cattela
vrozené
O mezinárodním šetření PISA platí:
A zjišťuje úroveň znalostí a dovedností žáků 4. a/nebo 8. ročníku základní školy v matematice a v přírodovědeckých předmětech
B jsou v něm přímo dotazováni učitelé a ředitelé škol na školní prostředí
C je zaměřeno na zjišťování úrovně gramotností (čtenářská, matematická, přírodovědná) patnáctiletých žáků
D je zaměřeno na testování čtenářské gramotnosti žáků 4. ročníku základních škol
Kdo se nezabýval pedocentrismem
A Neill
B Key
C Habart
D Rogers
Pamatujeme si událost odlišně od toho, jak se stala – co za to může?
A syndrom falešné paměti
B nedostatečná kapacita mozku
C selektivita pozornosti
D špatná sémantická paměť
Míra frustrace, kterou snášíme bez porušení EKVILIBRA (PSYCHICKÉ HOMEOSTÁZY) se nazývá
A stereotypie
B stálost osobnosti
C frustrační tolerance
D frustrační atribuce
PISA – kdo byl první v matematice
Čína
Mezi sociální podmínky výchovy patří:
A uspořádání společnosti, sociální struktura dané společnosti, styl a tradice společnosti, společenské skupiny, které ovlivňují vychovávaného jedince
B zdravotní stav jedince
C volní a charakterové vlastnosti
D vlohy, schopnosti, nadání, temperament, talent, emoční úroveň, potřeby, motivace a zájmy, volní a charakterové vlastnosti
Temperament je chápán
jako biologická predispozice
Při zkoumání sebe sama lze využít:
A introspekce
B psychoanalýzy
C identifikace
D dotazníku
Teorie rozvinutého a omezeného jazykového kódu BASILA BERNSTEINA popisuje:
A vrozenou znalost základní gramatické struktury společnou všem lidským jazykům, tzv. univerzální gramatiku a formální gramatiku zodpovědnou za produktivitu jazyka
B soubory činností, kroků, plánů, rutinních postupů užívaných žáky k usnadnění, získávání, zapamatování, znovu vybavení a užití informací
C rozdíly ve vývoji jazyka děti v závislosti na jejich rodinném prostředí
D kognitivní procesy, pomocí nichž jedinec aktivně organizuje získávané informace, a tak je zpracovává
Co je ovlivněno prostředím
A Temperament
B Rys
C Charakter
D Emocionalita
Zkoumáním jedinců, jejichž psychika je nějakým způsobem narušena, se zabývá především:
A psycholingvistika (vztah jazyka a vědomí)
B neuropsychologie (vztah mozku a psychiky)
C psychopatologie
D psychopedie (speciální pedagogika)
Co nelze naučit
Inteligence
Učení se bez opakování a posilování, kdy občas stačí jediný kontakt s důležitým podnětem, nazýváme: