Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDPSY-otázky-k-testu

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (26.47 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

A reflexe

B sebehodnocení

C dedukce

D syntéza

  1. Feminizace pedagogických profesí vyjadřuje, že:

A je třeba zvyšovat podíl žen v pedagogických profesí

B je vysoké zastoupení žen v pedagogických profesích

C součástí pedagogických profesí je feminismus

D je třeba zvyšovat podíl mužů v pedagogických profesích

  1. Krystalické znalosti jsou podle Cattela

vrozené

  1. O mezinárodním šetření PISA platí:

A zjišťuje úroveň znalostí a dovedností žáků 4. a/nebo 8. ročníku základní školy v matematice a v přírodovědeckých předmětech

B jsou v něm přímo dotazováni učitelé a ředitelé škol na školní prostředí

C je zaměřeno na zjišťování úrovně gramotností (čtenářská, matematická, přírodovědná) patnáctiletých žáků

D je zaměřeno na testování čtenářské gramotnosti žáků 4. ročníku základních škol

  1. Kdo se nezabýval pedocentrismem

A Neill

B Key

C Habart

D Rogers

  1. Pamatujeme si událost odlišně od toho, jak se stala – co za to může?

A syndrom falešné paměti

B nedostatečná kapacita mozku

C selektivita pozornosti

D špatná sémantická paměť

  1. Míra frustrace, kterou snášíme bez porušení EKVILIBRA (PSYCHICKÉ HOMEOSTÁZY) se nazývá

A stereotypie

B stálost osobnosti

C frustrační tolerance

D frustrační atribuce

  1. PISA – kdo byl první v matematice

Čína

  1. Mezi sociální podmínky výchovy patří:

A uspořádání společnosti, sociální struktura dané společnosti, styl a tradice společnosti, společenské skupiny, které ovlivňují vychovávaného jedince

B zdravotní stav jedince

C volní a charakterové vlastnosti

D vlohy, schopnosti, nadání, temperament, talent, emoční úroveň, potřeby, motivace a zájmy, volní a charakterové vlastnosti

  1. Temperament je chápán

jako biologická predispozice

  1. Při zkoumání sebe sama lze využít:

A introspekce

B psychoanalýzy

C identifikace

D dotazníku

  1. Teorie rozvinutého a omezeného jazykového kódu BASILA BERNSTEINA popisuje:

A vrozenou znalost základní gramatické struktury společnou všem lidským jazykům, tzv. univerzální gramatiku a formální gramatiku zodpovědnou za produktivitu jazyka

B soubory činností, kroků, plánů, rutinních postupů užívaných žáky k usnadnění, získávání, zapamatování, znovu vybavení a užití informací

C rozdíly ve vývoji jazyka děti v závislosti na jejich rodinném prostředí

D kognitivní procesy, pomocí nichž jedinec aktivně organizuje získávané informace, a tak je zpracovává

  1. Co je ovlivněno prostředím

A Temperament

B Rys

C Charakter

D Emocionalita

  1. Zkoumáním jedinců, jejichž psychika je nějakým způsobem narušena, se zabývá především:

A psycholingvistika (vztah jazyka a vědomí)

B neuropsychologie (vztah mozku a psychiky)

C psychopatologie

D psychopedie (speciální pedagogika)

  1. Co nelze naučit

Inteligence

  1. Učení se bez opakování a posilování, kdy občas stačí jediný kontakt s důležitým podnětem, nazýváme:

Témata, do kterých materiál patří