Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDPSY-otázky-k-testu

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (26.47 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

B dědičné dispozice udávají vše, prostředí nehraje roli

C sociální prostředí je důležité, genetika nehraje roli

D vliv podnětů ze soc. prostředí nepůsobí na všechny jedince stejně, ale bývá modifikován i dědičnou výbavou jedince

  1. Mezi formy výchovy NEpatří:

A výchova rodinná

B výchova mimoškolní

C výchova soustavná

D výchova školní

  1. Boloňský proces se zabýval:

Vysokými školami

  1. Jaké podněty obtížněji upoutávají pozornost?

A ty, jež jsou často opakované a nepodstatné

B ty, které jsou aspoň z části srozumitelné

C ty, které jsou nové a zajímavé

D ty, které dokážou uspokojit nějakou z potřeb jedince

  1. První profesor pedagogiky:

A Lindner

B Komenský

C Průcha

D Příhoda

  1. Proces, který zahrnuje všechny nevědomé i vědomé faktory, jež nás vedou k uskutečnění určitých činností a směřování k určitým cílům, můžeme nazvat:

A maladaptace

B motivace

C akceptace

D atribuce

  1. Mezi formy výchovy nepatří:

A výchova rodinná

B výchova soustavná

C výchova školní

D výchova mimoškolní

  1. Mezi geneticky dané typy učení, které jsou pozorovatelné i u zvířat nepatří:

A asociace

B imprinting

C habituace

D senzibilizace

  1. Který směr vnímal psychologii především jako zkoumání chování lidí a jejich reakcí na různé podněty

A psychoanalýza

B interakcionismus

C psychofyzika

D behaviorismus

  1. Který z následujících psych. jevů či procesů nelze označit za adaptační mechanismus:

A motivace

B paměť

C vědomí

D emoce

  1. Školní poradenské pracoviště v základní formě tvoří:

Školní metodik prevence a výchovný poradce

  1. Zkoumání pudů a nevidomých procesů se zabývá:

A psychoanalýza

B behaviorismus

C soc. psychologie

D psychofyzika

  1. Genderově citlivá výuka je výuka, která se zaměřuje především na

A podporu dívek ve školní třídě

B reprodukci genderových stereotypů ve společnosti

C vytváření prostoru pro individuální a komplexní rozvoj žáků

D prevenci homofobní šikany

  1. Co neodpovídá projevům burn-outu?

A snížené sebehodnocení jedince

B sklíčenost, negativismus

C objektivní snížení pracovní aktivity

D vývojová regrese trvalého charakteru

  1. Pavlovy experimenty jsou příkladem

A pojmového učení

B senzomotorického učení

C instrumentálního podmiňování

D klasického podmiňování

  1. Která z následujících charakteristik není svým obsahem kompatibilní s ostatními

A cíle výchovy mají být přiměřené vnějším i vnitřním podmínkám výchovy

B cíle výchovy zahrnují výchovné zásady, metody a organizační formy výchovy (=prostředky výchovy)

C cíle výchovy postihují vědomě zvolené pedagogické možnosti, vymezují směr žádoucího vývoje vychovávaných a působení vychovávajících

D cíle výchovy znamenají orientaci k určitým hodnotám

  1. Pro schopnost metakognice (faktor inteligence) neplatí:

A je zcela závislá na vrozených dispozicích

Témata, do kterých materiál patří