PEDPSY-otázky-k-testu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
B dědičné dispozice udávají vše, prostředí nehraje roli
C sociální prostředí je důležité, genetika nehraje roli
D vliv podnětů ze soc. prostředí nepůsobí na všechny jedince stejně, ale bývá modifikován i dědičnou výbavou jedince
Mezi formy výchovy NEpatří:
A výchova rodinná
B výchova mimoškolní
C výchova soustavná
D výchova školní
Boloňský proces se zabýval:
Vysokými školami
Jaké podněty obtížněji upoutávají pozornost?
A ty, jež jsou často opakované a nepodstatné
B ty, které jsou aspoň z části srozumitelné
C ty, které jsou nové a zajímavé
D ty, které dokážou uspokojit nějakou z potřeb jedince
První profesor pedagogiky:
A Lindner
B Komenský
C Průcha
D Příhoda
Proces, který zahrnuje všechny nevědomé i vědomé faktory, jež nás vedou k uskutečnění určitých činností a směřování k určitým cílům, můžeme nazvat:
A maladaptace
B motivace
C akceptace
D atribuce
Mezi formy výchovy nepatří:
A výchova rodinná
B výchova soustavná
C výchova školní
D výchova mimoškolní
Mezi geneticky dané typy učení, které jsou pozorovatelné i u zvířat nepatří:
A asociace
B imprinting
C habituace
D senzibilizace
Který směr vnímal psychologii především jako zkoumání chování lidí a jejich reakcí na různé podněty
A psychoanalýza
B interakcionismus
C psychofyzika
D behaviorismus
Který z následujících psych. jevů či procesů nelze označit za adaptační mechanismus:
A motivace
B paměť
C vědomí
D emoce
Školní poradenské pracoviště v základní formě tvoří:
Školní metodik prevence a výchovný poradce
Zkoumání pudů a nevidomých procesů se zabývá:
A psychoanalýza
B behaviorismus
C soc. psychologie
D psychofyzika
Genderově citlivá výuka je výuka, která se zaměřuje především na
A podporu dívek ve školní třídě
B reprodukci genderových stereotypů ve společnosti
C vytváření prostoru pro individuální a komplexní rozvoj žáků
D prevenci homofobní šikany
Co neodpovídá projevům burn-outu?
A snížené sebehodnocení jedince
B sklíčenost, negativismus
C objektivní snížení pracovní aktivity
D vývojová regrese trvalého charakteru
Pavlovy experimenty jsou příkladem
A pojmového učení
B senzomotorického učení
C instrumentálního podmiňování
D klasického podmiňování
Která z následujících charakteristik není svým obsahem kompatibilní s ostatními
A cíle výchovy mají být přiměřené vnějším i vnitřním podmínkám výchovy
B cíle výchovy zahrnují výchovné zásady, metody a organizační formy výchovy (=prostředky výchovy)
C cíle výchovy postihují vědomě zvolené pedagogické možnosti, vymezují směr žádoucího vývoje vychovávaných a působení vychovávajících
D cíle výchovy znamenají orientaci k určitým hodnotám
Pro schopnost metakognice (faktor inteligence) neplatí:
A je zcela závislá na vrozených dispozicích