Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




PEDPSY-otázky-k-testu

DOCX
Stáhnout kompletní materiál zdarma (26.47 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.

A inhibice

B imprinting

C iniciace

D implikace

  1. Předpoklady dítěte zahrnují

Soc., fyz., psychické

  1. Mezi základní sociologické charakteristiky profese NEPATŘÍ:

A spojování se do profesních organizací

B vysoké výdělky

C rozsáhlá příprava na vykonávání práce

D autonomnost vykovávané práce

  1. Stanovení cíle, budoucí výkon – typické pro:

Aspiraci

  1. Pro temperament je charakteristické, že:

A je vnímán spíše jako biologická predispozice

B zcela nesouvisí s lidskými emocemi

C každý jedinec je přiřaditelný k jednomu „čistému“ typu temperamentu

D je formován vlivem společnosti

  1. Situace: vidíme pouze část nějakého předmětu, ale přitom víme, jak vypadá v celku, takže jej tak i vnímáme. O jaký princip jde?

A blízkosti

B symetrie

C selektivity

D konstantnosti

  1. Systémové pojetí výchovy? – odpověď: to nejdelší a nejdivnější

  2. Dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV,2016) jsou výstupem vzdělávání nejen vědomosti, ale také klíčové kompetence. Jaký je vztah mezi klíčovými kompetencemi a vědomostmi dle definice v RVP ZV:

A vědomosti zahrnují klíčové kompetence

B klíčové kompetence a vědomosti lze ztotožnit

C klíčové kompetence a vědomosti jsou nezávislé

D klíčové kompetence zahrnují vědomosti

  1. Systém vědecky propracovaných pravidel a rad sloužících k udržení, prohloubení nebo znovuzískání duševního zdraví nazýváme:

A psychofarmakologie

B psychohygiena

C psychotronika

D psychohistorie

  1. Se zkoumáním psychické deprivace bývá často spojováno jméno

A M. Nakonečný

B F. Matějček

C P. Macek

D J. Průcha

  1. Co se netýká myšlení:

A myšlení lze ztotožnit s řešením problémů

B jde o vyjadřování emocionálních obsahů

C jde o vytváření pojmů

D myšlení s týká usuzování a hodnocení

  1. ?? Mezi hlavní charakteristiky učení podle Rogerse nepatří:

A učení se opírá o iniciativu žáka

B žáci jsou přirozené zvídaví a chtějí se rozvíjet

C žák nese v procesu učení část zodpovědnosti

?? D v procesu učení jsou klíčové vzdělávací obsahy, které lze označit jako klasické

  1. Pokud jedinec při konfliktu motivů velmi obtížně vybírá ze dvou nepříjemných možností, hovoříme o konfliktu

A dvojí apetence a averze

B apetence a apetence

C apetence a averze

D averze a averze

  1. K charakteristikám soc. prostředí nepatří:

A mezoprostředí

B makroprostředí

C mikroprostředí

D megaprostředí

  1. K základním fázím situačního pojetí výchovy NEPATŘÍ:

A generalizační fáze

B osobností fáze

C situační fáze

D anxiozitní fáze

  1. Mezi psychogenní potřeby podle Maslowa nepatří

A spánek

B láska

C bezpečí

D sebeaktualizace

  1. Který z následujících výroků odpovídá jevu, který bývá označován jako „pedagogický pesimismus“?

A „Člověk se už rodí básníkem, vědcem, virtuosem nebo tulákem, prostitutkou..“

Témata, do kterých materiál patří