PEDPSY-otázky-k-testu
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
A inhibice
B imprinting
C iniciace
D implikace
Předpoklady dítěte zahrnují
Soc., fyz., psychické
Mezi základní sociologické charakteristiky profese NEPATŘÍ:
A spojování se do profesních organizací
B vysoké výdělky
C rozsáhlá příprava na vykonávání práce
D autonomnost vykovávané práce
Stanovení cíle, budoucí výkon – typické pro:
Aspiraci
Pro temperament je charakteristické, že:
A je vnímán spíše jako biologická predispozice
B zcela nesouvisí s lidskými emocemi
C každý jedinec je přiřaditelný k jednomu „čistému“ typu temperamentu
D je formován vlivem společnosti
Situace: vidíme pouze část nějakého předmětu, ale přitom víme, jak vypadá v celku, takže jej tak i vnímáme. O jaký princip jde?
A blízkosti
B symetrie
C selektivity
D konstantnosti
Systémové pojetí výchovy? – odpověď: to nejdelší a nejdivnější
Dle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV,2016) jsou výstupem vzdělávání nejen vědomosti, ale také klíčové kompetence. Jaký je vztah mezi klíčovými kompetencemi a vědomostmi dle definice v RVP ZV:
A vědomosti zahrnují klíčové kompetence
B klíčové kompetence a vědomosti lze ztotožnit
C klíčové kompetence a vědomosti jsou nezávislé
D klíčové kompetence zahrnují vědomosti
Systém vědecky propracovaných pravidel a rad sloužících k udržení, prohloubení nebo znovuzískání duševního zdraví nazýváme:
A psychofarmakologie
B psychohygiena
C psychotronika
D psychohistorie
Se zkoumáním psychické deprivace bývá často spojováno jméno
A M. Nakonečný
B F. Matějček
C P. Macek
D J. Průcha
Co se netýká myšlení:
A myšlení lze ztotožnit s řešením problémů
B jde o vyjadřování emocionálních obsahů
C jde o vytváření pojmů
D myšlení s týká usuzování a hodnocení
?? Mezi hlavní charakteristiky učení podle Rogerse nepatří:
A učení se opírá o iniciativu žáka
B žáci jsou přirozené zvídaví a chtějí se rozvíjet
C žák nese v procesu učení část zodpovědnosti
?? D v procesu učení jsou klíčové vzdělávací obsahy, které lze označit jako klasické
Pokud jedinec při konfliktu motivů velmi obtížně vybírá ze dvou nepříjemných možností, hovoříme o konfliktu
A dvojí apetence a averze
B apetence a apetence
C apetence a averze
D averze a averze
K charakteristikám soc. prostředí nepatří:
A mezoprostředí
B makroprostředí
C mikroprostředí
D megaprostředí
K základním fázím situačního pojetí výchovy NEPATŘÍ:
A generalizační fáze
B osobností fáze
C situační fáze
D anxiozitní fáze
Mezi psychogenní potřeby podle Maslowa nepatří
A spánek
B láska
C bezpečí
D sebeaktualizace
Který z následujících výroků odpovídá jevu, který bývá označován jako „pedagogický pesimismus“?
A „Člověk se už rodí básníkem, vědcem, virtuosem nebo tulákem, prostitutkou..“