Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ navazující magisterské - psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (547.6 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

9. Emoce a temperament. Aspekty emočních procesů a stavů. Teorie emocí. Klasifikace emocí. 
Teorie temperamentu. 

10. Motivace. Potřeby (teorie, klasifikace), zájmy (klasifikace). Hodnoty, ideály. Motivy 
(klasifikace). Aspirace, aspirační úroveň. Charakterové vlastnosti, vůle, volní procesy a 
vlastnosti. Mravní vědomí, morální usuzování. Morálka. 

11. Frustrace, frustrační tolerance. Pojem psychická deprivace. Stres. Náročné životní situace. 

12. Obecná charakteristika stadia předškolního dětství a stadia školního dětství. Vývoj 
poznávacích procesů, rozvoj vývoj osobnosti (sebepojetí a sebehodnocení, emocionalita, vývoj 
morálky, volní procesů a autoregulace, vývoj zájmů). Socializace dítěte. 

13. Obecná charakteristika období pubescence a adolescence. Časové vymezení, změny 
tělesné, psychické a sociální. Socializace v období pubescence a adolescence. Výběr povolání. 

str.  2/3 

14. Obecná charakteristika období mladé dospělosti. Rozvoj poznávacích procesů. Socializace v 
období mladé dospělosti (vztah k normám, morální usuzování, přijetí mužské a ženské role). 
Partnerství, manželství, rodičovství. 

15. Vnější podmínky jako determinanty vývoje dětí a dospívajících (vliv rodinné atmosféry a 
jednotlivých členů rodiny, vztahy vrstevníků, působení školy, vlivy mimoškolní, typy rodičovské 
výchovy a její optimalizace). 

16. Psychohygiena učitele a žáka. Kategorie zdraví, adaptace a maladaptace. Syndrom 
vyhoření. 

17. Psychologie poznávací a diagnostické činnosti pedagoga. Sociometrie. Psychologická 
anamnéza. Pedagogicko-psychologická charakteristika žáka. 

18. Psychodidaktika. Učení a kognitivní rozvoj (vytváření návyků, osvojování vědomostí a 
dovedností, “intelektové” učení): vytváření soustav představ a pojmů; učeni se řešení 
problémů; senzomotorické učení a dovednosti; psychologická problematika strukturování 
učiva, vyučovacích a učebních strategií. 

Témata, do kterých materiál patří