SZZ navazující magisterské - psychologie
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
28. Školsky významné nedostatky ve struktuře nadání (specifické vývojové poruchy učení):
Dyslexie, dysortografie, dysgrafie, dyskalkulie. Symptomatologie, příčiny, vliv na školní výkon.
Možnosti korekce, zásady specifického přístupu učitele a rodiče.
str. 3/3
29. Neurotické poruchy u dětí, dospívajících a dospělých. Symptomatologie, příčiny, možnosti
psychologického a pedagogického korektivního ovlivnění.
30. Syndrom ADHD. Lehká mozková dysfunkce. Příčiny, symptomatologie, vývoj, vliv na školní
výkon, zásady specifického přístupu učitele a rodiče k dítěti s LMD. Organicita v chování, řeči a
kresbě.
Literatura (upravená pro rok 2015/2016):
Atkinsonová, R. L. et al. (2003). Psychologie. Praha: Portál.
Benesch, H. et al. (2001). Encyklopedický atlas psychologie. Praha: Lidové noviny.
Čáp, J., & Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha: Portál.
Drapela, V. J. (1997). Přehled teorií osobnosti. Praha: Portál.
Eysenck, M. W., Keane, M. T. (2008). Kognitivní psychologie. Praha: Academia.
Fontana, D. (1997). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál.
Hall, C. S., Lindzey, G. (1997). Psychológia osobnosti. Bratislava: Slovenské pedagogické
nakladatelstvo.
Hartl, P., & Hartlová, H. (2010). Velký psychologický slovník. Praha: Portál.
Hayesová, N. (2013). Základy sociální psychologie. Praha: Portál.
Helus, Z. (2011). Úvod do psychologie. Praha: Grada.
Hewstone, M., & Stroebe, W. (2006). Sociální psychologie. Moderní učebnice sociální psychologie.
Praha: Portál.
Kohoutek, R. (2003). Základy užité psychologie. Brno: CERM.
Knotová, D. & kol. (2014). Školní poradenství. Praha: Grada.
Langmeier, J., & Krejčířová, D. (Eds.). (1998). Vývojová psychologie. Praha: Grada.
Langmeier, J., & Matějček, Z. (2011). Psychická deprivace v dětství. Praha: Karolinum.
Lechta, V., a kol. (2005). Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál.
Macek, P. (2003). Adolescence. Praha: Portál.
Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál.
Matějček, Z. (2007). Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál.
Matějček, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál.
Piaget, J., & Inhelder, B. (2001). Psychologie dítěte. Praha: Portál.
Plháková, A. (2007). Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia.
Řezáč, J. (1998). Sociální psychologie. Brno: Paido.
Vágnerová, M. (2001). Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Karolinum.
Vágnerová, M. (1999). Psychopatologie pro pomáhající profese. Variabilita a patologie lidské
psychiky. Praha: Portál.
Vágnerová, M. (2004). Základy psychologie. Praha: Karolinum.
Vágnerová, M. (2010). Psychologie osobnosti. Praha: Karolinum.
Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie. Dětství a dospívání. Praha: Univerzita Karlova.
Výrost, J., & Slaměník, I. (1998). Aplikovaná sociální psychologie I. Člověk a sociální instituce.