Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ navazující magisterské - psychologie

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (547.6 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

28. Školsky významné nedostatky ve struktuře nadání (specifické vývojové poruchy učení): 
Dyslexie, dysortografie, dysgrafie, dyskalkulie.  Symptomatologie, příčiny, vliv na školní výkon. 
Možnosti korekce, zásady specifického přístupu učitele a rodiče. 

str.  3/3 

29. Neurotické poruchy u dětí, dospívajících a dospělých. Symptomatologie, příčiny, možnosti 
psychologického a pedagogického korektivního ovlivnění. 

30. Syndrom ADHD. Lehká mozková dysfunkce. Příčiny, symptomatologie, vývoj, vliv na školní 
výkon, zásady specifického přístupu učitele a rodiče k dítěti s LMD. Organicita v chování, řeči a 
kresbě. 

Literatura (upravená pro rok 2015/2016): 
Atkinsonová, R. L. et al. (2003). Psychologie. Praha: Portál. 

Benesch, H. et al. (2001). Encyklopedický atlas psychologie. Praha: Lidové noviny. 
Čáp, J., & Mareš, J. (2001). Psychologie pro učitele. Praha: Portál.  
Drapela, V. J. (1997). Přehled teorií osobnosti. Praha: Portál. 

Eysenck, M. W., Keane, M. T. (2008). Kognitivní psychologie. Praha: Academia. 

Fontana, D. (1997). Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál. 

Hall, C. S., Lindzey, G. (1997). Psychológia osobnosti. Bratislava: Slovenské pedagogické 
nakladatelstvo. 
Hartl, P., & Hartlová, H. (2010). Velký psychologický slovník. Praha: Portál. 
Hayesová, N. (2013). Základy sociální psychologie. Praha: Portál. 

Helus, Z. (2011). Úvod do psychologie. Praha: Grada. 

Hewstone, M., & Stroebe, W. (2006). Sociální psychologie. Moderní učebnice sociální psychologie. 

Praha: Portál. 

Kohoutek, R. (2003). Základy užité psychologie. Brno: CERM. 
Knotová, D. & kol. (2014). Školní poradenství. Praha: Grada. 
Langmeier, J., & Krejčířová, D. (Eds.). (1998). Vývojová psychologie. Praha: Grada. 
Langmeier, J., & Matějček, Z. (2011). Psychická deprivace v dětství. Praha: Karolinum. 

Lechta, V., a kol. (2005). Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál. 

Macek, P. (2003). Adolescence. Praha: Portál. 
Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Praha: Portál. 
Matějček, Z. (2007). Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál. 
Matějček, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál. 
Piaget, J., & Inhelder, B. (2001). Psychologie dítěte. Praha: Portál. 
Plháková, A. (2007). Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia. 
Řezáč, J. (1998). Sociální psychologie. Brno: Paido. 
Vágnerová, M. (2001). Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Praha: Karolinum. 
Vágnerová, M. (1999). Psychopatologie pro pomáhající profese. Variabilita a patologie lidské 
psychiky. Praha: Portál.  
Vágnerová, M. (2004). Základy psychologie. Praha: Karolinum.  
Vágnerová, M. (2010). Psychologie osobnosti. Praha: Karolinum.  
Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie. Dětství a dospívání. Praha: Univerzita Karlova. 
Výrost, J., & Slaměník, I. (1998). Aplikovaná sociální psychologie I. Člověk a sociální instituce. 

Témata, do kterých materiál patří