Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Unit 2 KEY

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (315.35 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

SZ7MP_2AB2 Angličtina pro pedagogy – D/English for Teachers – D - KEY 

  1 

SS 2017 
 

Unit 2 - KEY 

 ABSTRACT WRITING

; ACADEMIC VOCABULARY 

WRITING A THESIS ABSTRACT

 ABSTRACT WRITING INTRODUCTION AND ACADEMIC VOCABULARY 

ABSTRACT WRITING INTRO 

1 Read the following characteristics and decide which statements are true and which are false. 

1) The abstract should give a brief summary of the main sections of the paper/thesis. 

T 

2) It is advisable to use the same order of facts and ideas as the original. 

3) You should avoid information not contained in the original work. 

T 

4) The longer the abstract is, the bet er the content of the abstract is expressed.   

F 

5) The abstract must be written as one large paragraph.   

6) In the abstract, the third person and the passive are usually preferred.  

T 

7) All not commonly used abbreviations should be explained first if being used in the abstract. 

8) It is preferable to avoid negatives in the abstract. 

 
ACADEMIC VOCABULARY 

2 Choose the word which best completes each sentence, but first study the useful vocabulary in 
section 3 in the In-class section.                            
1  
Some  ________  into  second  language  learning  suggests  that  oral  fluency  may  increase  with 
moderate amounts of alcohol. 
analysis 

b research 

c factor 

d indicator 

He did an ________ of the way children learn language for his Master’s thesis. 
a
 analysis 

b research 

c factor 

d indicator 

It could take weeks to ________ all the data, but when we do, the results will be very helpful to our project. 
a analyse 

Témata, do kterých materiál patří