Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Unit 2 KEY

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (315.35 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

HTTPS

://WRITING.WISC.EDU/HANDBOOK/PRESENTATIONS_ABSTRACTS_EXAMPLES.HTML 

*buckram = (knihařské) plátno 

 
2) Language for writing an abstract   

2  Read  the  following  sample  abstract.  Underline  the  words  and  phrases  (usually  general 
expressions,  mostly  verbs  and  nouns)  that  might  be  useful  when  writing  your  own  abstract. 

There is an example at the beginning.  

 
Sample abstract 4 This study investigated the impact of Project-based Learning (PBL) on students’ motivation in learning 
writing  at  Soc  Trang  College  of  Education.  The  targeted  population  consisted  of  55  English  major 

sophomore  students.  To  assess  the  ef ects  of  the  intervention,  the  modified  20-item  pre-  and post-

intervention student surveys adapted from Gardner (1985) were used as well as  the semi-structured 
interviews  with  20  students.  The  nine-week  intervention  of  PBL  consisted  of  three  projects  with 

cooperative learning activities, authentic, purposeful tasks, and learners’ self-determination. Although 

this study  was limited in duration and scope, the results clearly support earlier research on positive 
ef ects of PBL on learner motivation. The study revealed that the students had positive at itudes toward 

learning writing with increases in motivational intensity as well as their desire to learn the language. 
However, it was found that the participants did not value the close relationship with their teacher as a 

motivating factor. The study also showed some obstacles in implementing PBL with reference to both 

Témata, do kterých materiál patří