Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Zkouška - shrnutí na 58 stran

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (524.75 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

48.Právní komunikace 

Sociální  komunikace  hraje  ve  společenských  vztazích  stále  podstatnější  roli  s užíváním  nových 
elektronických  komunikačních  prostředků.  Jejím  prostřednictvím  se  často  realizuje  i  sociální  percepce  a 
sociální interakce. Jejím základním prostředkem je  znak, který označuje v obecné podobě určitý objekt a 
ztělesňuje jeho význam. Sociální komunikace: výměna informací v rámci sociálního kontaktu. 
 
Subjekty:  

 komunikátor (sdělovatel)   x komunikant (příjemce) 

Podoby: 

 komunikační akt (rozhovor)  x komunikační proces (více aktů; kurzy) 

obousměrná x jednosměrná (TV), neverbální/verbální 
 
Rozhoduje: Kdo, co, jakým kanálem, komu, s jakým efektem něco sdělujeme a v jaké situaci. Také se 
projevuje metakomunikace (síla hlasu atd.). 
 
- významnou dimenzí společenských vztahů je sociální komunikace, která se zabývá i právní komunikací 
- v moderní společnosti se informace, včetně právních, staly cenným zbožím nutným pro výkon sociálních 
rolí a kvalitních rozhodnutí 
- právní informace zahrnují zejména tyto okruhy 
 

- rozsah dovolených a nedovolených způsobů chování, podmínky pro jejich realizaci 

- informace o existenci právních norem (zda a jak je určitá problematika upravena) 

- způsoby jednání státních orgánů a jejich pravomoci 

- podklady nezbytné pro interpretaci práva (pojmy, lhůty) 

- zkušenosti z realizace práva 

 
Přenos 
- může probíhat přímo, nepřímo a mimoprávně (morálními, náboženskými normami) 
- při nepřímém přenosu záleží na  
interpretátorovi (podává kvalifikovaný výklad) 
názorovém vůdci (může být totožný s interpretátorem, působí neformálně na příjemce, např. rodič), 
hromadných sdělovacích prostředcích (jednosměrné) 

Témata, do kterých materiál patří