Absolutní výcuc
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu DOCX.
Klamavé označení zboží nebo služby:
Skupina nekalé soutěže v označení
Pojmové znaky: Označení; je způsobilé vyvolat mylnou domněnku o původu nebo o zvláštní jakosti nebo charakteristikách
Ničí se ní rozlišovací hodnota zboží
Při zásahu do práv duševního vlastnictví se může domáhat ochrany i podle těchto předpisů
Může být i pravdivé, pokud vzhledem kontextu uvádí v omyl
Vyvolání nebezpečí záměny:
Nekalé označení
Pojmové znaky: označení zboží či služby napodobením označení soutěžitele/podniku/výrobku (tu nejsou chráněny typické funkční prvky výrobku); způsobilost vyvolat nebezpečí záměny
Parazitování na pověsti:
Nekalé označení
Pojmové znaky: zneužití pověsti závodu/výrobku/služby (třeba merch s podobiznou známého umělce. Je to vykládáno velmi široce); možnost získat prospěch (nejen pro sebe)
Parazitování na pověsti je třeba i, pokud zakládáte nové podnikání a v reklamním letáku reklamujete své získané zkušenosti apod. z minulé společnosti (judikatura)
Podplácení:
Nejen finanční prospěch – jakákoliv výhoda
Aktivní – nabídne osobě, která je členem statutárního orgánu nebo osobě v pracovním poměru s jiným soutěžitelem
Pasivní – požádá nebo přijme nabídku osoba, která není soutěžitelem, no má něho přímý vliv. Pokud by byla soutěžitelem, jedná se o normální jednání v rámci trhu
Způsob: přímo / nepřímo
Zlehčování:
Rozšiřování nebo uvedení údaje o poměrech, výrocích atd. jiného soutěžitele, které je mu způsobilé přivodit újmu. U pravdivého to není nekalá soutěž, pokud je to v rámci oprávněné obrany
U nepravdivého stačí uvést NEBO rozšířit údaj, u pravdivého oboje
Údajem je i subjektivní názor a mínění. Není rovněž nutné sledovat prospěch
Porušení obchodního tajemství:
Absolutní ochrana – ochrana vlastnického práva k tajemství, relativní – nekalosoutěžní
Pojmové znaky: neoprávněné sdělení jiné osobě; využití obchodního tajemství pro sebe nebo 3.os.; obchodní tajemství je způsobilé být využito v soutěži
Nezáleží, jestli se o něm dozvěděl legálně nebo ne
Dotěrné obtěžování:
Pojmové znaky: sdělování údajů/nabízení produktu; využití emailu/telefonu/pošty atd.; příjemce si to zjevně nepřeje
NEBO: sdělování reklamy; sdělovatel znemožní zjištění údajů o sobě
Běžné zasílání mailem není dotěrné obtěžování, pokud mu nebylo zakázáno a poučí zákazníka o možnosti zrušit ji
Ohrožení zdraví nebo životního prostředí:
Míří na ochranu hospodářské soutěže. Například pokud nepřiměřené zplodiny fabriky znemožňují využívat okolní půdu
Pojmové znaky: zkreslování podmínek soutěže; provoz/výrobek/výkon ohrožující zájem na ochraně zdraví nebo ŽP; získání prospěchu